طرز تهیه گلت توت فرنگی

گلت توت فرنگی یک دسر خوشمزه ی فرانسوی، از خانواده ی پای و تارت است. برای پر کردن وسط خمیر گلت میتوان از انواع میوه ها، مرباها و مارمالادها نیز استفاده کرد. آماده سازی خمیر گلت بسیار آسان است و نیازی به استفاده از قالب برای درست کردن گلت توت فرنگی نیست، تنها کافی است داخل گلت را با مربای توت فرنگی پر کنید، سپس لبه های خمیر را تا بزنید و در فر بگذارید و سرو کنید. امروز در سایت شانا، مرحله به مرحله طرز تهیه گلت توت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه گلت توت فرنگی

    150 گرم کره 

    2 پیمانه آرد

    1 قاشق غذاخوری پودر قند

    4/1 پیمانه آب سرد

    مربای توت فرنگی

    1 عدد زرده تخم مرغ

    1 قاشق چای خوری شیر

طرز تهیه گلت توت فرنگی

قدم اول

اولین قدم در آموزس طرز تهیه گلت توت فرنگی، آرد را با پودر قند و کره سرد مخلوط کنید، توجه داشته باشید که با غذاساز و یا چنگال مواد را هم بزنید تا خمیر گرمای دست را احساس نکند و کره به روغن نیافتد. مواد را تا جایی هم بزنید که خمیر مانند خرده نان شود، سپس به آرامی آرد را اضافه کنید تا خمیر نرم و لطیف گردد، با نوک انگشت خود خمیر را جمع کرده و داخل سلفون یا نایلون بپیچید و برای 1 ساعت درون یخچال قرار دهید. خمیر گلت را زیاد ورز ندهید زیرا بعد از پخت سفت خواهد شد.


مطالعه مقاله طرز تهیه شیرینی الماسی مربایی رو فراموش نکن!

قدم دوم

فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. خمیر را بر روی سینی دلخواه که از قبل چرب شده قرار دهید و با وردنه به شکل دایره و ضخامت 0.5 سانتی متر با قطر 30 سانتی متر باز کنید، وسط خمیر مربای توت فرنگی بریزید به طوری که 5 سانتی متر از کناره های خمیر فاصله داشته باشد سپس لبه های خمیر را به سمت مربا جمع کنید. گلت توت فرنگی را به مدت 30 دقیقه درون یخچال قرار دهید تا خنک شود.

قدم سوم

در مرحله آخر از طرز تهیه گلت توت فرنگی، زرده تخم مرغ را با شیر مخلوط و دور تا دور خمیر گلت توت فرنگی را رومال کنید و به مدت 40 دقیقه در دمای 180 درجه سانتی گراد اجازه بدهید تا گلت پخته و طلایی شود. حالا میتوانید گلت توت فرنگی خوشمزه خود را سرو کنید. نوش جان!