طرز تهیه کیک مربای سیب

کیک سیب یا همان پای سیب معروف، یک کیک لذیذ می باشد که از محبوبیت زیادی در سراسر جهان برخوردار شده است. این کیک بسیار سبک و خوشمزه است و همچنین میتوان مربای سیب یا مارمالاد را جایگزین میوه کرد. امروز صنایع غذایی شانا طرز تهیه کیک مربای سیب را به شما آموزش خواهد داد.

مواد لازم برای تهیه کیک مربای سیب

    2.5 پیمانه آرد

    1 پیمانه شکر

    2/1 پیمانه شیر

    75 گرم کره

    3 عدد تخم مرغ

    2 قاشق چای خوری بیکینگ پودر

    2/1 قاشق چای خوری دارچین

    4/1 قاشق چای خوری وانیل

    به مقدار لازم مربای سیب

طرز تهیه کیک مربای سیب

قدم اول

برای طرز تهیه پای سیب، شکر را با وانیل و تخم مرغ مخلوط کنید تا زمانی که حالت کرمی شکل به خود بگیرد. کره آب شده را به همراه شیر به مخلوط اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

قدم دوم

آرد را با بیکینگ پودر و دارچین مخلوط و الک کرده و به آرامی به مواد بالا اضافه کنید و با یک قاشق یا لیسک تمامی مواد را به شکل دورانی هم بزنید تا خمیر کیک با مربای سیب، یک دست شود.

قدم سوم

فر را با دمای 175 درجه سانتی گراد روشن کنید تا فر از قبل گرم شود. قالب یا قالب های مافین خود را با روغن چرب کنید (از کاغذ روغنی هم میتوان استفاده کرد). سپس نصف مواد خمیری را داخل قالب یا قالب ها بریزید. اگر از قالب مافین برای پای سیب استفاده می کنید، یک قاشق غذاخوری از خمیر کافی است.


مطالعه مقاله طرز تهیه کیک مربایی  رو فراموش نکن!

قدم چهارم

در این مرحله از تهیه کیک مربای سیب، بر روی خمیر ریخته شده درون قالب، مربای سیب بریزید. دقت کنید که شربت مربا برای این کیک نیاز نیست. برای قالب های مافین 1 قاشق چای خوری مربای سیب کافی است. سپس روی مرباها را با باقی خمیر بپوشانید.

قدم پنجم

قالب را در فری که از قبل گرم کرده اید با همان درجه حرارت، قرار داده و اجازه دهید تا به مدت 30 الی 45 دقیقه کیک بپزد. توجه داشته باشید که بعد از گذشت نیم ساعت، کیک خود را بررسی کنید و در صورتی که کیک کامل پخته بود، میتوانید آن را از فر خارج کنید. پس از خنک شدن کیک روی آن را به دلخواه تزیین و سرو کنید. نوش جان!