طرز تهیه کیک مربای توت فرنگی

کیک مربای توت فرنگی، نوعی کیک است که مربای توت فرنگی در وسط آن قرار میگیرد و طعم بی نظیری دارد. این کیک یکی از خوشمزه ترین دسرها به شمار می رود که حتی میتوان این کیک را به هنگام عصرانه در کنار یک فنجان چای سرو کرد. امروز شانا، طرز تهیه کیک مربای توت فرنگی را به شما آموزش خواهد داد.

مواد لازم برای تهیه کیک مربای توت فرنگی

    2.5 پیمانه آرد

    1.5 پیمانه شکر

    5 عدد تخم مرغ

    1 پیمانه سرخالی روغن

    2 قاشق چای خوری بیکینگ پودر

    2/1 قاشق چای خوری وانیل

    به مقدار لازم مربای توت فرنگی


مطالعه مقاله طرز تهیه ماست و مربا رو فراموش نکن!

طرز تهیه کیک مربای توت فرنگی 

قدم اول

در اولین قدم از آموزش طرز تهیه کیک مربای توت فرنگی، فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا کنید. زرده ها را آنقدر هم بزنید تا به حالت پفکی در بیاید، حالا نصف شکر را به زرده ها اضافه کنید و هم بزنید تا سفت شود و سپس آن را درون یخچال قرار دهید.

قدم دوم

زرده های تخم مرغ را با وانیل هم بزنید تا زمانی که مواد روشن و کشدار شوند. سپس روغن و مربای توت فرنگی را به آن اضافه کرده و دوباره هم بزنید تا تمامی مواد یک دست شود. 

قدم سوم

آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و الک کنید و در چند مرحله به مواد بالا اضافه کنید و با لیسک یا قاشق به آرامی هم بزنید.

قدم چهارم

در این مرحله از طرز تهیه کیک مربای توت فرنگی ، سفیده را از یخچال خارج کنید و به مواد اضافه کنید و در یک جهت و به آرامی هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند. توجه داشته باشید که مواد را زیاد هم نزنید. 

قدم پنجم

مواد را قالب مورد نظر خود منتقل کنید و آن را درون فر قرار دهید. اجازه دهید کیک مربای توت فرنگی به مدت 50 دقیقه بپزد. در این مدت کیک را تست کنید زیرا ممکن است به زمان بیشتری برای پخت کامل تر نیاز داشته باشد. پس از خنک شدن کیک، میتوانید آن را با شکلات یا خامه تزیین و سرو کنید. نوش جان!