طرز تهیه کیک مربای آلبالو

آلبالو، میوه ی پرطرفدار فصل تابستان، نه تنها از آن می توان در چای استفاده کرد، بلکه میتوان در انواع شیرینی و دسر نیز از آلبالو استفاده کرد. چیز کیک آلبالو، کیک آلبالو، کیک اسفنجی همراه با مربای آلبالو از جمله کیک ‌های بسیار پرطرفداری هستند که همگی شامل آلبالو می شوند. اگر شما هم از طعم آلبالو لذت می برید، صنایع غذایی شانا به شما پیشنهاد میکند مقاله طرز تهیه کیک مربای آلبالو را مطالعه نمایید و این کیک را همراه با نوشیدنی های گرمی مثل چای نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک آلبالو

    2 پیمانه آرد

    3 عدد تخم مرغ

    1 پیمانه شکر

    125 گرم کره یا رو غن

    2 قاشق مربا خوری بیکینگ پودر

    مقداری وانیل

    نوک قاشق چای خوری نمک

    نصف لیوان شیر

    به مقدار لازم مربای آلبالو

طرز تهیه کیک مربای آلبالو

قدم اول

در آموزش طرز تهیه کیک آلبالویی با مربا، شکر را با تخم مرغ و وانیل به مدت 5 دقیقه به خوبی هم بزنید. کره را به مخلوط اضافه کنید و دوباره هم بزنید، هنگامی که مواد به خوبی با هم ترکیب شدند، شیر را هم اضافه کرده و به مدت 1 دقیقه  تمامی مواد را دوباره هم بزنید.

قدم دوم

آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم الک کنید و به مواد بالا بیفزایید، با یک قاشق یا لیسک آنقدر هم بزنید تا مواد یک دست شود.

قدم سوم

فر را از قبل با درجه حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. قالب مورد نظر خود را با روغن و آرد (از کاغذ روغنی هم میتوانید استفاده کنید)، چرب کنید.


مطالعه مقاله طرز تهیه چیز کیک مربایی رو فراموش نکن!


قدم چهارم 

در این مرحله از طرز تهیه کیک آلبالویی با مربا، نصف مواد را داخل قالب بریزید، حالا نوبت مربای آلبالو رسیده است. مربا را داخل قالب ریخته و سپس باقی مواد را به آن اضافه کنید.

قدم پنجم

قالب را درون فری که از قبل گرم شده است، با حرارت 180 درجه سانتی گراد قرار دهید و اجازه دهید که به مدت 35 دقیقه بپزد. پس از خنک شدن کیک میتوانید روی کیک را هم با مربای آلبالو تزیین و سرو نمایید. نوش جان!