طرز تهیه کیک مربایی

کیک مربایی یکی دیگر از کیک های خوشمزه ای است که  دستور پخت آسانی دارد و می توان آن را با انواع طعم های مربا درست کرد. این کیک مربایی لذیذ را می توانید همراه با چای یا هر نوشیدنی دیگر سرو کنید. برای تهیه کیک با مربا دو روش وجود دارد : 

    پر کردن لایه های کیک ساده با مربا و 

    پر کردن لایه های کیک اسفنجی با مربا. 

در ادامه همراه شانا با مقاله طرز تهیه کیک مربایی باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک مربایی

    2.5 پیمانه آرد سفید

    4 عدد تخم مرغ

    2 قاشق مربا خوری بیکینگ پودر

    1 لیوان شکر

    1 لیوان روغن

    نصف قاشق چای خوری وانیل

    به مقدار کافی مربا با طعم دلخواه

طرز تهیه کیک مربایی

قدم اول

در اولین قدم در طرز تهیه کیک مربایی، ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. شکر و روغن را آنقدر هم بزنید تا کرم رنگ و یک دست شود. زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا کنید. 3 تا از زرده ها را به مواد اضافه کنید و دوباره هم بزنید. یکی از زرده ها را برای روی کیک کنار بگذارید.

قدم دوم

سفیده های تخم مرغ را به مخلوط بالا اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به یک بافت کرمی برسید. سپس شیر، بیکینگ پودر و وانیل را هم به مواد اضافه کنید آنقدر هم بزنید تا مواد سفید و یک دست شود.


مطالعه مقاله طرز تهیه تارت مربایی  رو فراموش نکن!


قدم سوم

آرد الک شده را به آرامی و در چند مرحله به مواد اضافه کنید و هر بار هم بزنید تا خمیر به خوبی جمع شود. قالب مورد نظر خود را با روغن (از کاغذ روغنی هم می توانید استفاده کنید)، چرب کنید. 3/2 از خمیر را با وردنه باز کرده و در داخل قالب قرار دهید و روی سطح آن را صاف کنید. مربا (مربا آلبالو، مربا سیب، مربا توت فرنگی و ..) را از شیره آن جدا کنید (مربا غلیظ باید باشد) و روی خمیر بریزید به طوری که کاملا آن را بپوشاند. 

قدم چهارم

در قدم آخر طرز تهیه کیک مربایی، خمیر باقی مانده را با وردنه باز کنید و داخل قالب روی مربا قرار دهید. زرده تخم مرغ را هم بزنید تا یک دست شود و روی لایه بالایی کیک با مربا پخش کنید. قالب را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت 20 دقیقه بپزد. پس از این مدت دوباره کیک را بررسی کنید زیرا ممکن است به زمان بیشتری برای پخت نیاز داشته باشد. سپس می توانید کیک مربایی خود را سرو کنید. نوش جان!