طرز تهیه کیک مارمالادی

کیک مارمالادی، از کیک های خوشمزه و لذیذی به شمار می رود که میتوانید آن را در هر طعمی با مارمالاد دلخواه درست کنید. در تهیه کیک مارمالادی، باید از کیک های کره ای استفاده کرد زیرا باعث می شود تا مارمالاد ریخته شده در کیک ته نشین نشود. کیک مارمالاد بهترین گزینه برای صبحانه است، همچنین این کیک را می توانید به عنوان عصرانه در کنار چای نیز سرو کنید. امروز در شانا طرز تهیه کیک مارمالادی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک مارمالادی

     1 و نیم پیمانه آرد

    2/1 پیمانه نشاسته ذرت

    2 قاشق چای خوری بیکینگ پودر

    100 گرم کره

    4/1 پیمانه روغن

    3/2 پیمانه شکر

    3 عدد تخم مرغ

    4/1 قاشق چای خوری وانیل

    3 قاشق غذاخوری شیر

    3 الی 4 قاشق غذاخوری مارمالاد با طعم دلخواه

طرز تهیه کیک مارمالادی

قدم اول

قبل از آموزش طرز تهیه کیک مارمالادی، تمامی مواد را از 30 دقیقه قبل در فضای آشپزخانه قرار دهید تا به دمای محیط برسند.

قدم دوم

کره نرم شده را به مدت 2 دقیقه با شکر هم بزنید تا زمانی که یک دست شود.

قدم سوم

روغن را به مخلوط کره اضافه کنید و دوباره به مدت 5 دقیقه تا زمانی که مواد سفید و کش دار شود، هم بزنید.


مطالعه مقاله طرز تهیه مربای شیر رو فراموش نکن!

قدم چهارم

تخم مرغ ها را یکی یکی به مواد بالا اضافه کنید و هر کدام را به مدت 1 دقیقه هم بزنید. زمانی که مواد یک دست شد وانیل و پس از آن شیر را نیز به مواد بیفزایید و تا یک دست شدن آن هم بزنید. از قبل فر را روی حرارت 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.

قدم پنجم

آرد، نشاسته ذرت و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و روی باقی مواد الک کنید و به صورت چرخشی به یک جهت هم بزنید تا کیک مارمالادی یک دست شود.

قدم ششم

قالب انتخابی بهتر است که مستطیلی باشد، آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. سپس مواد کیک را داخل آن بریزید. برای یک دست شدن مواد درون قالب، چند بار قالب را روی سطحی صاف بکوبید. سپس مارمالاد را درون قیف ریخته و به صورت پراکنده روی مایه کیک بریزید. به کمک یک سیخ چوبی مارمالاد را پخش کنید.

قدم هفتم

در مرحله  بعدی طرز تهیه کیک مارمالادی، قالب را درون فر قرار داده و به مدت 40 الی 45 دقیقه بگذارید کیک به طور کامل بپزد. پس از خنک شدن، کیک را در اندازه های دلخواه برش دهید و سرو کنید. نوش جان!