طرز تهیه کیک لامینگتون

کیک لامینگتون یک کیک کلاسیک استرالیایی است که در اوایل قرن 20 توسط آشپز مخصوص لرد لامینگتون پخته شد. این کیک بسیار خوشمزه بوده می توان آن را با مواد ساده ای، فوری تهیه کرد. کیک لامینگتون یک کیک اسفنجی است که بین کیک را با مارمالاد یا مربا پر میکنند و با شکلات و نارگیل تزیین می شود. در ادامه این مطلب از سایت شانا، طرز تهیه کیک لامینگتون را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک لامینگتون

    150 گرم آرد 

    125 گرم کره نرم شده

    3 عدد تخم مرغ

    8/1قاشق چای خوری وانیل

    2 قاشق چای خوری بیکینگ پودر

    8/1 قاشق چای خوری نمک

    120 گرم شکر 

    120 میلی لیتر شیر پر چرب

    90 گرم پودر نارگیل

مواد لازم برای قسمت میانی کیک لامینگتون

    100 گرم شکلات خرد شده

    40 گرم پودر قند

    10 گرم کره

    10 گرم پودر کاکائو

    50 میلی لیتر شیر

    100 گرم مارمالاد یا مربا با طعم دلخواه

    100 گرم پودر نارگیل

طرز تهیه کیک لامینگتون

قدم اول

اولین مرحله در طرز تهیه کیک لامینگتون، روشن کردن فر از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد است تا گرم شود. 

قدم دوم

شکر را با کره نرم شده مخلوط کرده و تخم مرغ ها را به تدریج به آن اضافه کرده و دوباره هم بزنید، سپس وانیل را نیز به مواد اضافه کرده و تا کرمی رنگ شدن آن، هم بزنید.

قدم سوم

مخلوط آرد الک شده و بیکینگ پودر و نمک را به مواد بالا اضافه کرده و هم بزنید. ابتدا پودر نارگیل و سپس شیر را به آرامی به مواد اضافه کنید و هم بزنید.


مطالعه مقاله طرز تهیه شیرینی قرابیه پرتقال رو فراموش نکن!

قدم چهارم

قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید به طوری که کاغذ از لبه قالب کمی بلند تر باشد. مواد را درون قالب ریخته و داخل فر به مدت 35 الی 40 دقیقه اجازه بدهید تا کامل بپزد. کیک خود را بررسی کنید زیرا ممکن است به زمان بیشتری برای پخت کامل نیاز داشته باشد.

قدم پنجم

در این مرحله از طرز تهیه کیک لامینگتون، پس از سرد شدن کیک، با یک چاقو کیک را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید. مربا (مربای سیب، مربای آلبالو و ...) یا مارمالاد را روی لایه پایینی کیک پخش کنید و لایه بالایی کیک را روی آن قرار دهید.

قدم ششم

برای تهیه سس شکلاتی کیک، شکلات، کره و پودر کاکائو را روی بخار قرار دهید تا مواد آب شوند سپس مخلوط را به خوبی هم بزنید تا یک دست شود.

قدم هفتم

پس از کمی سرد شدن سس شکلات (سس نباید سرد و سفت باشد)، اطراف کیک را به آن آغشته کنید. کیک را با پودر نارگیل تزیین کرده و به مدت 30 دقیقه داخل یخچال بگذارید تا استراحت کند. کیک لامینگتون آماده سرو شدن است. نوش جان!