طرز تهیه کیک تورته زاخا

کیک تورته زاخا یا زاخر تورته یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین کیک های کشور اتریش است که  طرز تهیه متفاوتی نسبت به سایر کیک ها دارد. لایه میانی کیک زاخر با مربای زردآلو پر شده و روی آن را با سس شکلات می پوشانند. این کیک را می توانید در کنار یک نوشیدنی گرم سرو کنید. با سایت شانا همراه باشید تا با طرز تهیه کیک تورته زاخا آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه کیک تورته زاخا

    70 گرم شکلات ذوب شده

    120 گرم کره

    90 گرم شکر

    4 عدد زرده تخم مرغ

    3 قاشق غذاخوری شیر

    4 عدد سفیده تخم مرغ

    25 گرم شکر

    کمی وانیل

    100 گرم آرد

    20 گرم پودر کاکائو

    2/3 قاشف چای خوری جوش شیرین

    100 گرم مربای زردآلو 

    4 قاشق غذاخوری خامه

طرز تهیه کیک تورته زاخا

قدم اول

اولین قدم در طرز تهیه کیک تورته زاخا، روشن کردن فر با دمای 170 درجه سانتی گراد است تا به خوبی گرم شود. قبل شروع، مواد لازم را در آشپزخانه قرار دهید تا به دمای محیط برسند.

قدم دوم

آرد را با پودر کاکائو و جوش شیرین مخلوط و الک کنید. شکلات و کره را بر روی بخار قرار دهید و تا آب شدن مواد هم بزنید. زرده تخم مرغ را به همراه وانیل و شیر به مخلوط شکلات اضافه کرده و هم بزنید تا تمامی مواد یک دست شود.


مطالعه مقاله طرز تهیه سوتلاچ با مربا رو فراموش نکن!

قدم سوم

در این قدم از طرز تهیه کیک تورته زاخا، سفیده تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا کف کند، سپس شکر را کم کم به آن اضافه کنید و تا سفت و سفید شدن مواد هم بزنید. بعد از آن که حالتی خامه ای پیدا کرد کم کم آن را به باقی مواداضافه کرده و به کمک لیسک به آرامی هم بزنید تا تمامی مواد با هم ترکیب شوند. 

قدم چهارم

مخلوط آرد را در چند مرحله به مواد بالا اضافه و با لیسک به آرامی هم بزنید تا خمیر کیک یک دست شود. قالب دایره ای شکل را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر را داخل آن بریزید. سپس کیک تورته زاخا را به مدت 45 دقیقه بپزید. پس از آن که کیک خنک شد روی آن را با چاقویی برش دهید تا صاف شود. 

قدم پنجم

زاخر کیک را به شکل افقی برش بزنید و روی لایه زیرین آن مربای زردآلو بریزید و آن را صاف و یک دست کنید و لایه دیگر کیک را روی آن قرار دهید. خامه را بجوشانید سپس به آن شکلات اضافه کرده و هم بزنید. هنگامی که خامه سرد شد آن را روی کیک تورته زاخا بریزید و تزیین و سرو نمایید. نوش جان!