طرز تهیه کلوچه مربایی

کلوچه ها از شیرینی ها و دسرهای خوشمزه و محبوب ایرانی هستند که همراه با نوشیدنی های متنوع مخصوصا چای به عنوان میان وعده سرو می شوند. کلوچه ها معمولا مغزدار هستند که عمدتا با شکلات، گردو، مربا یا مارمالاد و ... پر می شوند. امروز در سایت شانا طرز تهیه کلوچه مربایی را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید. 

مواد لازم برای تهیه کلوچه مربایی

    2 لیوان آرد

    1 عدد تخم مرغ 

    1 قاشق غذاخوری پودر خمیر مایه

    1 قاشق غذاخوری شکر

    2/1 لیوان آب ولرم

    نوک قاشق چای خوری نمک

    2 قاشق غذاخوری روغن

    به میزان دلخواه شیره انگور

    به میزان دلخواه کره بادام زمینی

    به مقدار لازم مربا با طعم دلخواه

طرز تهیه کلوچه مربایی

قدم اول

قدم اول در طرز تهیه کلوچه مربایی، مخلوط کردن آب، شکر و خمیر مایه می باشد. پس از هم زدن مواد درب ظرف را ببندید تا  خمیر مایه آماده شود.

قدم دوم

تخم مرغ ها را با روغن و نمک مخلوط کنید. خمیر مایه آماده شده را به باقی مواد اضافه کرده و هم بزنید. آرد را کم کم اضافه کنید، زیرا ممکن است به آرد کمتر یا بیشتری نیاز داشته باشید. سپس تمامی مواد را تا هنگامی که خمیر جمع شود هم بزنید.


مطالعه مقاله طرز تهیه قرابیه مارمالادی رو فراموش نکن!

قدم سوم

خمیر را درون یک کاسه که از قبل چرب شده است قرار دهید و اجازه بدهید به مدت 30 دقیقه در یک جای گرم استراحت کند. فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.

قدم چهارم

پس از استراحت خمیر، به اندازه نارنگی از خمیر جدا کنید و داخل آن یک حفره متوسط ایجاد کنید. مخلوط مربا (مربای آلبالو، مربای سیب، مربای به و...) با شیره و کره بادام زمینی را داخل خمیر بریزید. می توانید تنها از مربا هم به عنوان فیلینگ کلوچه استفاده نمایید.

قدم پنجم

در این مرحله از طرز تهیه کلوچه مربایی، فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و سپس خمیرهای کلوچه مربایی را بر روی آن با فاصله بچینید. سینی را درون فر قرار داده و اجازه دهید تا به مدت 20 دقیقه کلوچه ها طلایی و پخته شوند. حالا میتوانید کلوچه های مربایی خود را همراه با چای سرو نمایید. نوش جان!