طرز تهیه کروسان مربایی

کروسان نوعی نان فرانسوی حجیم و فانتزی به شکل هلالی می باشد که امروزه به عنوان دسری خوشمزه برای صبحانه و میان وعده استفاده می شود و حتی می توان آن را همراه با چای سرو کرد. کروسان طعم های متفاوتی دارد و مغز آن را می توان با توجه به ذائقه خود با کرم، شکلات، مارمالاد، مربا و ... پر نمود. امروز شانا طرز تهیه کروسان مربایی را به شما آموزش خواهد تا در منزل به راحتی این نان خوشمزه را درست کرده و از آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه کروسان مربایی

    1 لیوان شیر ولرم

    1 قاشق غذاخوری خمیر مایه

    2/1 قاشق چای خوری نمک

    2 قاشق غذاخوری شکر

    2/1 لیوان روغن

    1 عدد سفیده تخم مرغ

    به مقدار لازم مربا با طعم دلخواه

    1 عدد زرده تخم مرغ

    1 قاشق غذاخوری شیر

    1 قاشق چای خوری زعفران

طرز تهیه کروسان مربایی

قدم اول

در قدم اول از طرز تهیه کروسان مربایی، شیر، شکر و خمیر مایه را با هم مخلوط کنید. سپس نمک، زرده تخم مرغ و روغن را به مواد اضافه و هم بزنید تا مواد یک دست شود. 

قدم دوم

آرد را به آرامی به مواد بالا اضافه کنید تا جایی که خمیر جمع شود سپس با دست ورز داده تا از چسبندگی خمیر کاسته شود. روی ظرف را بپوشانید و در یک جای گرم به مدت 30 دقیقه به آن استراحت دهید.

قدم سوم

فر را از قبل با دمای 170 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. پس از زمان استراحت خمیر، روی سطح تمیزی آرد بپاشید و به اندازه ی متوسط از آن بردارید و به کمک وردنه آن را به شکل بیضی باز کنید. دقت کنید که ضخامت خمیر نازک نباشد.


مطالعه مقاله طرز تهیه اشترودل مربایی رو فراموش نکن!

قدم چهارم

سپس مربا (مربای هویج، مربای توت فرنگی، مربای انجیر و ..) را به صورت غلیظ بدون شربت آن، در یک طرف خمیر پخش کنید. در سمت دیگر خمیر برش هایی ایجاد کرده و آن را رول کنید. روی سینی خود را با کاغذ روغنی بپوشانید (از روغن هم برای چرب کردن قالب میتوانید استفاده نمایید).

قدم پنجم

در این مرحله از طرز تهیه کروسان مربایی، نان های کروسان را با کمی فاصله درون سینی قرار دهید. زرده تخم مرغ را با شیر و زعفران مخلوط و روی نان ها را رومال کنید.

قدم ششم

برای جلوگیری از خشک شدن کروسان مربایی، یک کاسه آب را همراه با  سینی به مدت 20 دقیقه در فر قرار دهید تا نان ها کامل پخته شوند. اگر بعد از گذشت این زمان، نان کروسان طلایی نشد، چند دقیقه بیشتر اجازه دهید تا بپزد و روی نان ها طلایی شود. نان کروسان مربایی شما آماده است میتوانید آن را با چای یا هر نوشیدنی دیگری سرو کنید. نوش جان!