طرز تهیه پودینگ مربایی

پودینگ یکی از دسر های خوشمزه ای است که از ترکیب شیر با شکر درست می شود. پودینگ ها را می توان در طعم های متفاوتی از جمله پودینگ وانیلی، پودینگ مربایی، پودینگ شکلاتی و ... تهیه کرد. درست کردن پودینگ بسیار آسان است و نیازی نیست تا هزینه زیادی برای تهیه این دسر لذیذ صرف کنید. در ادامه مطلب طرز تهیه پودینگ مربایی را به شما آموزش خواهیم داد. همراه سایت شانا باشید.

مواد لازم برای تهیه پودینگ مربایی

    1 قاشق چای خوری بیکینگ پودر

    115 گرم آرد

    2 عدد تخم مرغ

    135 گرم شکر پودر شده

    100 گرم کره

    2 پیمانه شیر

    2 قاشق غذاخوری مربا با طعم دلخواه

طرز تهیه پودینگ مربایی

قدم اول

در اولین مرحله از طرز تهیه پودینگ مربایی، کره و شکر را به مدت 5 دقیقه هم بزنید. هنگامی که مواد پفکی و کرم رنگ شدند، تخم مرغ ها را به آن اضافه کرده و تا زمانی که حجم مواد دو برابر شود، هم بزنید.


مطالعه مقاله طرز تهیه کیک لامینگتون رو فراموش نکن!

قدم دوم

شیر را به مواد بالا اضافه کنید و کمی هم بزنید. آرد را با بیکینگ پودر مخلوط و الک کنید، سپس به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

قدم سوم

در مرحله بعد آموزش طرز تهیه پودینگ مربایی، ته قالب مورد نظر خود را چرب کنید و کمی مربا (مربای آلبالو، مربای توت فرنگی و ...) ریخته و پخش کنید، سپس پودینگ را داخل قالب بریزید و صاف کنید. قالب را درون فری که از قبل با دمای متوسط گرم شده است قرار دهید و اجازه بدهید به مدت 5 تا دقیقه بپزد. پس از سرد شدن پودینگ روی آن مربا بریزید و سرو کنید. نوش جان!