طرز تهیه پنکیک با مربا

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که در طول روز هوس خوردن دسری شیرین کنید و یا به دنبال یک میان وعده ساده و سریع بوده باشید؟ پس پنکیک مربایی را امتحان کنید! پختن پنکیک سرگرم ‌کننده و درعین حال ساده است که می توان از آن هم به عنوان یک میان وعده خوشمزه و هم یک صبحانه کامل، لذت برد!

در ادامه طرز تهیه پنکیک با مربا آورده شده است، شما میتوانید پنکیک خود را با هر مربایی مانند مربا آلبالو، مربا هویج، مربا بالنگ و ... نوش جان کنید. همراه سایت شانا باشید.

مواد لازم برای تهیه پنکیک با مربا

برای تهیه 20 تا پنکیک با مغز مربا به مواد اولیه زیر نیاز دارید : 

    50 گرم کره 

    کمی کره جایگزین روغن

    300 گرم شیر

    2 عدد تخم مرغ

    200 گرم آرد

    1 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر

    2/1 قاشق چای خوری نمک

    پودر قند (اختیاری)

    مربا هر مزه ای به انتخاب خودتان

طرز تهیه پنکیک با مربا

قدم اول

در اولین مرحله از طرز تهیه پنکیک با مربا، کره را در ظرفی آب کنید.

قدم دوم

تخم مرغ و شکر را با همزن، آنقدر هم بزنید تا کف کند. سپس کره ذوب شده و شیر را به آن اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید. آرد و بیکینگ پودر و نمک را به صورت جداگانه با هم ترکیب کرده و داخل مخلوط مایع الک کنید. تمامی مواد را هم بزنید تا مایه کاملا یک دست شود.

قدم سوم

برای پخت پنکیک، 2/1 قاشق چای خوری کره را در ماهیتابه روی حرارت ملایم آب کنید. به ازای هر پنکیک یک ملاقه کوچک یا متوسط بسته به اندازه قالب از مخلوط برداشته و به تابه اضافه کنید و 1 تا 2 دقیقه اجازه دهید تا بپزد. پنکیک را برگردانید و طرف دیگر را هم تا یک دقیقه دیگر بپزید. اگر پنکیک پاره شد و یا به ماهی تابه چسبید، کمی آرد به مواد اضافه کنید.

قدم چهارم

هنگامی که تمامی پنکیک ها آماده شدند روی آن ها پودر قند بپاشید و با مربای موردعلاقه تان نوش جان کنید!