طرز تهیه پای گیلاس

پای گیلاس یکی از انواع پای ها و تارت ها می باشد که بیشتر در فصل تابستان درست می شود اما می توانید مربای گیلاس را جایگزین میوه کنید و در تمامی فصل ها از مزه این پای بی نظیر لذت ببرید. پای گیلاس یک گزینه عالی برای پذیرایی از مهمانان است که میتوانید آن را در خانه تهیه کنید. برای آشنایی با طرز تهیه پای گیلاس همراه سایت شانا باشید.

مواد لازم برای تهیه پای گیلاس

    250 گرم آرد

    115 گرم کره

    80 میلی لیتر شیر

    4/1 قاشق چای خوری نمک

    30 گرم شکر

    1 عدد زرده تخم مرغ

    4/1 قاشق چای خوری وانیل 

    به مقدار لازم مربای گیلاس

مواد لازم برای رومال پای گیلاس

    1 عدد تخم مرغ

    1 قاشق غذاخوری شیر

طرز تهیه پای گیلاس

قدم اول

مهم ترین مرحله در طرز تهیه پای گیلاس، درست کردن خمیر آن است. آرد، وانیل و کره سرد را با چنگال به خوبی هم بزنید تا زمانی که دانه های آرد درشت تر شوند (از غذاساز هم میتوانید برای هم زدن استفاده کنید). ابتدا شکر، سپس زرده تخم مرغ را به مواد اضافه کرده و دوباره هم بزنید. در نهایت شیر سرد را به آرامی به مواد اضافه و هم بزنید. مقدار شیر بستگی به آرد استفاده شده دارد. ممکن است به شیر کمتر یا بیشتری نیاز باشد، بنابراین شیر را کم کم به مواد اضافه کنید.

قدم دوم

هنگامی که خمیر شکل گرفت، با نوک انگشتان خود کمی خمیر را ورز دهید سپس آن را درون نایلون یا سلفون بپیچید و به مدت 1 ساعت درون یخچال قرار دهید.


مطالعه مقاله طرز تهیه شیرینی ترکی مربایی رو فراموش نکن!

قدم سوم

پس از گذشت 1 ساعت، خمیر را بین نایلون یا سلفون با وردنه باز کنید و داخل قالب قرار داده و اندازه آن در بیاورید. از مربای گیلاس داخل خمیر ریخته و آن را پر کنید. به کمک خمیرهای باقی مانده نوارهایی به اندازه 2 سانتی متر برش بزنید و روی پای به صورت حصیری. قرار دهید.  فر را از قبل با دمای 175 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.

قدم چهارم

در قدم آخر طرز تهیه پای گیلاس، تخم مرغ و شیر را با هم مخلوط کرده و قسمت خمیر حصیری و لبه های پای را رومال کنید. سپس قالب را به مدت 50 دقیقه در فر قرار دهید تا پای گیلاس پخته و خمیر آن طلایی شود. در این زمان می توانید پای را بررسی کنید، زیرا دمای فرها با یک دیگر متفاوت بوده و ممکن است به زمان کمتر یا بیشتری برای پخت نیاز باشد. پس از آن که پای گیلاس شما آماده شد می توانید روی آن را تزیین کرده و آن را همراه با چای یا نوشیدنی های دیگر سرو کنید. نوش جان!