طرز تهیه پاند کیک توت فرنگی

پاند کیک توت فرنگی یک دسر محبوب و خوشمزه انگلیسی می باشد که بافتی پفکی دارد. در تهیه این کیک از توت فرنگی تازه یا توت فرنگی فریز شده استفاده می کنند. پاند کیک توت فرنگی را میتوان به راحتی و با هزینه کم در فر و یا بدون استفاده از فر، تهیه کرد. در ادامه مطلب امروز شانا، به طرز تهیه پاند کیک توت فرنگی می پردازیم. همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پاند کیک توت فرنگی

    3 عدد تخم مرغ

    1 پیمانه شکر

    2 قاشق چای خوری بیکینگ پودر

    4/1 قاشق چای خوری وانیل

    1 پیمانه ماست هم زده شده

    2/1 پیمانه روغن

    2/1 پیمانه توت فرنگی خرد شده

    به مقدار لازم مارمالاد و یا مربای توت فرنگی

(برای پیمانه ها از لیوان دسته دار فرانسوی استفاده نمایید.)

طرز تهیه پاند کیک توت فرنگی

قدم اول

در اولین مرحله از طرز تهیه پاند کیکی توت فرنگی، باید تمامی مواد را در محیط قرار دهید تا به دمای محیط برسند. فر را با دمای 18 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. برای تهیه این کیک بدون فر، تابه یا قابلمه را ازقبل به مدت 15 دقیقه روی گاز بگذارید و اجازه بدهید تا گرم شود.

قدم دوم

 تخم مرغ ها را با وانیل و شکر به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا کرم رنگ و کش دار شود. ابتدا ماست و سپس روغن را به مواد اضافه کرده و هم بزنید. (برای هرکدام 1 دقیقه هم زدن کافی است.)


مطالعه مقاله طرز تهیه موس آلبالو رو فراموش نکن!

قدم سوم

در مرحله بعد آموزش طرز تهیه پاند کیکی توت فرنگی، آرد و بیکینگ پودر الک شده را کم کم به مواد بالا اضافه کنید و تا یک دست شدن مواد، هم بزنید. توت فرنگی خرد شده را به مواد افزوده و با یک لیسک به آرامی هم بزنید.

قدم چهارم

قالب مورد نظر خود را چرب کنید و مواد را داخل آن بریزید و اجازه دهید کیک به مدت 40 الی 50 دقیقه درون فر پخته شود. برای تهیه پاند کیک توت فرنگی بدون فر، مواد را داخل قابلمه و یا تابه ریخته و به مدت 1 ساعت بگذارید پخته شود. حتما کیک را در دو حالت بررسی کنید زیرا ممکن است به زمان بیشتری برای پخت کامل نیاز داشته باشد. پس از پخت کامل کیک، روی آن را با مربای توت فرنگی تزیین و سرو کنید، نوش جان!