طرز تهیه والس شکلاتی

والس شکلاتی یک بیسکویت شکلاتی است که از دو بیسکویت ساده تشکیل شده است که با مارشمالو و مربا پر شده و با شکلات پوشانده می شود. این والس ها در آمریکا، Moon Pies و در انگلیس، Wagon Wheels نامیده می شوند. والس شکلاتی را می توانید به عنوان یک سوپرایز خوشمزه در هر مهمانی سرو نمایید. در ادامه با طرز تهیه والس شکلاتی با طعمی بی نظیر با سایت شانا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه والس شکلاتی

    113 گرم (2/1 فنجان) کره بدون نمک نرم شده 

    ۲۰۰ گرم (1 فنجان) شکر سفید 

    1 عدد تخم مرغ بزرگ

    1 قاشق چای خوری عصاره وانیل

    295 گرم (2 و 4/1 فنجان) آرد 

    4/1 قاشق چای خوری نمک

    1 و 2/1 قاشق چای خوری بیکینگ پودر

    4/3 فنجان مربای تمشک یا مربای توت فرنگی ( یا هر طعم دلخواه دیگر)

    200 گرم مارشمالو وانیلی نرم شده

    400 گرم شکلات تلخ

طرز تهیه والس شکلاتی

قدم اول

در قدم اول طرز تهیه والس شکلاتی، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد از قبل روشن کنید تا گرم شود.

قدم دوم

کره را با شکر تا زمانی که کرم رنگ شده و پف کند، هم بزنید. در یک کاسه جداگانه آرد، نمک و بکینگ پودر را مخلوط کنید. تخم مرغ و وانیل را به مخلوط کره بیفزایید و هم بزنید تا یکدست شود.

قدم سوم

مخلوط آرد را به باقی مواد اضافه کرده و هم بزنید تا به خمیری خشک و شکننده برسید. کمی خمیر را ورز دهید. سپس روی خمیر را بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.


مطالعه مقاله طرز تهیه کیک مربای توت فرنگی رو فراموش نکن!

قدم چهارم

در قدم بعدی طرز تهیه والس شکلاتی، خمیر را روی سطح آردپاشی شده باز کنید. سپس به کمک کاتر، خمیر را به صورت دایره هایی متوسط برش بزنید و درون سینی فری که با کاغذ روغنی پوشانده شده است، بچینید.

قدم پنجم 

سینی را به مدت 10 دقیقه درون فر قرار دهید تا بیسکوییت ها بپزند. سینی را کنار بگذارید تا بیسکوییت ها خنک شوند.

قدم ششم

شکلات را روی بخار آب در حال جوش قرار دهید تا ذوب شود. یک طرف بیسکویت ها را با شکلات بپوشانید، سپس درون یخچال قرار دهید تا شکلات سفت شود.

قدم هفتم

در قدم آخر طرز تهیه والس شکلاتی، پس از آن که شکلات ها سفت شدند، روی تمامی بیسکوییت ها مارشمالو نرم شده بمالید. مربا را روی نصف بیسکوییت های آماده شده، بریزید به طوری که سطح مارشمالو را بپوشاند. باقی بیسکوییت ها را روی مربا قرار دهید. والس های شکلاتی را قبل از سرو کردن، به مدت 30 دقیقه در فریزر بگذارید. نوش جان!