طرز تهیه نان گل پفکی

نان گل پفکی، یکی از نان های خوشمزه برای صبحانه می باشد. هم چنین این نان را نیز میتوان به عنوان میان وعده سرو کرد. نان های گل پفکی با رسپی های مختلفی درست می شوند، طرز تهیه نان گل پفکی که امروز برای شما آماده کرده ایم یکی از بهترین و آسان ترین رسپی های پخت این نان است. در ادامه با طرز تهیه این نان های گل پفکی خوشمزه و خانگی با سایت شانا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه نان گل پفکی

    600 گرم آرد

    200 میلی لیتر شیر گرم

    1 قاشق غذاخوری شکر

    10 گرم خمیر مایه

    1 قاشق چای خوری نمک

    200 میلی لیتر آب گرم

    3 قاشق غذاخوری روغن یا کره ذوب شده

    به مقدار لازم مارمالاد یا مربا با طعم دلخواه

طرز تهیه نان گل پفکی

قدم اول

اولین قدم در طرز تهیه نان گل پفکی، مخلوط کردن خمیر مایه با نمک، شیر و آب می باشد، سپس آرد را کم کم به مخلوط اضافه کرده و ورز دهید تا زمانی که خمیری نرم که به دست نمیچسبد، حاصل شود. 

قدم دوم

روغن یا کره را روی خمیر بریزید و روی آن را بپوشانید و به مدت 2 ساعت اجازه بدهید تا خمیر استراحت کند و حجم آن دو برابر شود.

قدم سوم

در این مرحله از طرز تهیه نان گل پفکی، خمیر را بر روی سطح کار ورز دهید تا پف آن گرفته شود سپس خمیر را به شکل استوانه در بیاورید و به دو قسمت تقسیم کنید. هر قسمت از خمیر را به 10 چانه تقسیم نمایید.

قدم چهارم

چانه ها را به کمک یک وردنه به شکل دایره باز کنید و با یک لیوان کوچک روی مرکز آن کمی فشار دهید تا وسط خمیر حالت گود بگیرد.

مطالعه مقاله طرز تهیه ماست و مربا رو فراموش نکن!

قدم پنجم

روی خمیر برش هایی به تعداد دلخواه ایجاد کنید (این برش ها گلبرگ های نان گل پفکی  هستند). لبه های هر برش را کمی فشار دهید تا نوک تیز شود. 

قدم ششم

به خمیرهای نان گل پفکی 20 الی 30 دقیقه دیگر استراحت دهید. خمیر ها را در روغنی که به خوبی داغ شده است قرار داده و آن را در روغن زیر و رو کنید تا نان ها پف کرده و دو طرف آن سرخ شود.

قدم هفتم

کمی از مارمالاد یا مربا در طعم های مختلف مانند مربای آلبالو، مربای توت فرنگی، مربای سیب و ... در مرکز نان گل پفکی بریزید. پس از سرد شدن، نان های گل پفکی آماده سرو شدن هستند. نوش جان!