طرز تهیه نان پوآچا مربایی

نان پوآچا یکی از نان های خوشمزه ترکیه ای است که به روش های مختلفی پخته می شود که با فیلینگ و مغزهای متنوعی پر می شود. به دلیل بافتی که نان پوآچا دارد و با مربا پر میشود یکی از گزینه های پرطرفدار برای صبحانه است. برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان پوآچا مربایی همراه سایت شانا باشید.

مواد لازم برای تهیه نان پوآچا مربایی

    1 لیوان شیر ولرم

    1 قاشق غذاخوری خمیر مایه

    2/1 قاشق چای خوری نمک

    2 قاشق غذاخوری شکر

    2/1 لیوان روغن

    1 عدد سفیده تخم مرغ

    به میزان لازم مربای غلیظ با طعم دلخواه

    1 عدد زرده تخم مرغ

    1 قاشق غذاخوری شیر

    1 قاشق چای خوری زعفران

طرز تهیه نان پوآچا مربایی

قدم اول

در اولین قدم در طرز تهیه نان پوآچا مربایی، شیر را با شکر و خمیر مایه ترکیب نمایید. نمک، سفیده تخم مرغ و روغن را به مواد اضافه کرده و هم بزنید.

قدم دوم

آرد را کم کم به مواد بالا اضافه کنید تا جایی که خمیر جمع شود. خمیر حاصل شده را با دست ورز دهید تا چسبندگی آن از بین برود. روی خمیر را بپوشانید و در یک جای گرم به مدت 30 دقیقه به آن استراحت بدهید.

قدم سوم

در این قدم از طرز تهیه نان پوآچا مربایی، فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. پف خمیر را با دست بگیرید و به اندازه یک پرتقال از آن جدا نمایید و خمیر را روی سطح کار به صورت بیضی باز کنید. توجه داشته باشید که خمیر را نازک باز نکنید.


مطالعه مقاله طرز تهیه رول توت فرنگی  رو فراموش نکن!

قدم چهارم

از مربا با هر طعمی (مربای آلبالو، مربای توت فرنگی، مربای تمشک و ..) بر روی یک طرف خمیر قرار دهید. در طرف دیگر خمیر برش هایی ایجاد کنید و خمیر را رول کنید.

قدم پنجم

کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. همچنین از روغن هم برای چرب کردن سینی نیز می توانید استفاده نمایید. نان پوآچاها را درون سینی با فاصله قرار دهید. زرده تخم مرغ را با شیر و زعفران مخلوط کنید و روی نان ها را رومال کنید.

قدم ششم

به  مدت 20 دقیقه سینی را درون فر قرار داده و اجازه دهید که روی نان ها طلایی شود. برای جلوگیری از خشک شدن نان پوآچا، یک کاسه آب نیز درون فر قرار دهید. نان پوآچا مربایی شما آماده است. نوش جان!