طرز تهیه نان پنیری شیرین

نان پنیری شیرین یکی از انواع نان های خوشمزه ای است که مانند پنکیک به عنوان صبحانه سرو می شود. نان پنیری شیرین نه تنها بسیار لذیذ و خوشمزه است بلکه ظاهری زیبا و شیک دارد که می توانید از این نان برای صبحانه های دورهمی نیز استفاده نمایید. در ادامه با طرز تهیه نان پنیری شیرین با طعمی عالی با سایت شانا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه نان پنیری شیرین

    8/1 پیمانه شکر

    3/1 پیمانه شیر

    4 گرم خمیر مایه

    1 عدد تخم مرغ

    2/1 قاشق چای خوری نمک

    25 گرم روغن یا کره

    250 گرم آرد

مواد لازم برای مواد میانی نان پنیری شیرین

    100 گرم پنیر خامه ای

    2 قاشق سوپ خوری شکر

    2 قاشق سوپ خوری آرد

    4/1 قاشق چای خوری اسانس وانیل مایع

    1 عدد تخم مرغ

    1 قاشق چای خوری شیر

    2/1 پیمانه مربا آلبالو یا مربای توت فرنگی (شهد کم)

طرز تهیه نان پنیری شیرین

قدم اول

در طرز تهیه نان پنیری شیرین، 1 قاشق چای خوری از شکر را در شیر ولرم، حل کرده و سپس خمیر مایه را به آن اضافه کرده و هم بزنید. مخلوط خمیر مایه را کنار بگذارید تا  کف کند.

قدم دوم

نمک، روغن یا کره ذوب شده، تخم مرغ و باقی شکر را با هم مخلوط کنید تا زمانی که مواد یک دست شود سپس خمیر مایه آماده شده را به مخلوط بیفزایید اما هم نزنید.

قدم سوم

آرد را کم کم به مواد بالا اضافه کرده و با یک قاشق هم بزنید. هنگامی که خمیر جمع شد آن را با دست مخلوط کنید. 

قدم چهارم

در مرحله بعدی طرز تهیه نان پنیری شیرین، کمی خمیر را ورز دهید تا چسبندگی خود را از دست بدهد. تا جای امکان سعی کنید چسبندگی خمیر را با ورز دادن بگیرید، اما در صورت نیاز، آرد کمی به مواد اضافه کنید.

قدم پنجم

خمیر حاصل شده باید نرم و یک دست و حالت ارتجاعی داشته باشد. خمیر را در ظرفی که از قبل چرب شده است قرار دهید و روی آن را بپوشانید و بگذارید تا استراحت کند، 40 دقیقه الی 2 ساعت زمان کافی است.

قدم ششم

برای تهیه مواد میانی، پنیر، شکر، آرد و اسانس وانیل را با هم مخلوط نمایید. در صورتی که پنیر خامه ای شور است، قبل از مخلوط کردن مواد میانی، پنیر را به مدت 30 دقیقه در آب سرد قرار دهید تا شوری آن گرفته شود.

قدم هفتم

شیر و تخم مرغ را با چنگال به خوبی هم بزنید سپس به اندازه 1 قاشق سوپ خوری به مخلوط پنیری بیفزایید و هم بزنید. باقی مخلوط شیر را برای رومال نان پنیری شیرین کنار بگذارید.


مطالعه مقاله طرز تهیه شیرینی مربایی  رو فراموش نکن!


قدم هشتم

مربای توت فرنگی و یا مربای تمشک را از صافی رد کنید تا شهد مربا خارج شود. توجه کنید که مربا خشک نشود. قالب فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و روی سطح آن کمی آرد بپاشید.

قدم نهم

پف خمیر را بگیرید و خمیر را به شکل مستطیل با ضخامت 0.5 سانتی متر به اندازه قالب با وردنه باز کنید. اطراف خمیر را به کمک رولت بر، به نوارهای مورب 1 و 0.5 سانتی متری برش دهید. با مخلوط شیر روی بریده ها را رومال کنید.

قدم دهم

در این مرحله از طرز تهیه نان پنیری شیرین، از مواد پنیری آماده شده در وسط خمیر بریزید و مواد را صاف کنید. سپس مربا را روی آن ریخته و پخش نمایید. لبه های بالایی و پایینی خمیر را روی مواد تا بزنید و نوارها را به صورت یک در میان به شکل حصیر روی مواد تا کنید.

قدم یازدهم

روی نان پنیری شیرین را با دستمال بپوشانید و به مدت 30 دقیقه به آن زمان بدهید تا استراحت کرده و حجم نان 2 برابر شود. در این زمان، فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. روی نان ها را رومال بمالید و در فر قرار دهید. 30 دقیقه زمان برای پخت و طلایی شدن نان ها کافی است. پس از خنک شدن کامل نان، میتوانید نان پنیری شیرین خود را سرو نمایید. نوش جان!