طرز تهیه نان زردآلو

نان زردآلو به خاطر وجود زردآلو بسیار خوشمزه، مقوی و سرشار از فیبر است. نان زردآلو یک نان حجیم است و جزو نان های صبحانه به حساب می آید اما این نان را می توان این نان را برای عصرانه نیز سرو نمود. برای آشنایی با طرز تهیه نان زردآلو همراه سایت شانا باشید.

مواد لازم برای تهیه نان زردآلو

    2 قاشق غذاخوری خمیر مایه

    2/1 فنجان (120 میلی لیتر) آب گرم

    3/1 فنجان شکر، به اضافه 2 قاشق غذاخوری اضافه

    2 عدد زرده تخم مرغ

    1 عدد تخم مرغ

    2/1 فنجان شیر

    3/2 فنجان کره ذوب و خرد شده

    2/1 پوست رنده شده لیمو

    2/1 پوست رنده شده پرتقال

    4/1 قاشق چای خوری نمک

    3 و 2/1فنجان آرد 

    یک شیشه مربای زردآلو

    به مقدار لازم پودر قند، برای تزیین

طرز تهیه نان زردآلو

قدم اول

در مرحله اول طرز تهیه نان زردآلو، خمیر مایه، آب گرم و دو قاشق غذاخوری شکر را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و به مدت 10 دقیقه کنار بگذارید.

قدم دوم

زرده و تخم مرغ را با هم در یک کاسه کوچک هم بزنید تا یک دست شوند. تخم مرغ های زده شده، شیر، 3/1فنجان (80 میلی لیتر) کره، پوست رنده شده لیمو، پوست رنده شده پرتقال، نمک و مخلوط خمیر مایه را با هم مخلوط کرده و هم بزنید.

قدم سوم

در یک کاسه بزرگ، آرد و باقی مانده شکر را با هم مخلوط کنید. مخلوط بالا را به مخلوط آرد بیفزایید و با قاشق چوبی هم بزنید تا خمیری یکدست حاصل شود. خمیر را به سطح کار که آردپاشی شده است، منتقل کنید و با دست ورز دهید تا نرم و لطیف شود. خمیر را در کاسه ای قرار داده و روی آن را بپوشانید و  به مدت 2 ساعت کنار بگذارید تا استراحت کند.

مطالعه مقاله نکات پخت مربا رو فراموش نکن!

قدم چهارم

در این مرحله طرز تهیه نان زردآلو، خمیر را روی سطح آردپاشی شده قرار دهید و آن را به ضخامت دو سانتی متر باز کنید. سپس خمیر را به شکل دایره هایی به قطر حدود 9 سانتی متر برش دهید. وسط هر دایره را با 1 و 2/1 قاشق چای خوری  مربای زردآلو پر کنید، سپس خمیر را دور فیلینگ مربا بپیچید و لبه ها را به هم بچسبانید تا محکم شود. پس از پر شدن تمامی نان ها، روی هر نان کره ذوب شده بمالید.

قدم پنجم

یک قالب دایره ای شکل را با کاغذ روغنی بپوشانید. نان های آماده شده را در قالب بچینید و روی آن را بپوشانید و حدود 20 الی 30 دقیقه دیگر به نان ها استراحت دهید. 

قدم ششم

فر را با دمای 325 فارنهایت از قبل گرم کنید. نان ها را در فر در طبقه وسط قرار دهید و حدود 25 تا 30 دقیقه بپزید تا قهوه ای طلایی شوند. حدود  20 دقیقه اجازه دهدی تا نان زردآلو خنک شود سپس با پودر شکر روی آن را تزیین و سرو کنید. نوش جان!