طرز تهیه نان تست ریکوتا با مربا

نان تست ریکوتا با مربا، بسیار خوشمزه و اعتیادآور است. نان تست و مربا، طعم جدید و خاصی ندارد اما اگر کمی به آن پنیر ریکوتا اضافه کنید، با طعمی بی نظیر رو به رو خواهید شد. همچنین می توانید مربا را با میوه های تازه یا پخته جایگزین کنید و از این نان تست لذت ببرید. در ادامه، شما را با طرز تهیه نان تست ریکوتا با مربا آشنا خواهیم کرد. همراه سایت شانا باشید.

مواد لازم برای تهیه نان تست ریکوتا با مربا

     نان تست 

    2/1 فنجان پنیر ریکوتا

    4/1 فنجان مربای توت فرنگی یا هر طعم دلخواه دیگری

مواد لازم برای تهیه پنیر ریکوتا

    2 فنجان شیر کامل

    1 فنجان خامه پر چرب

    2 قاشق غذاخوری آبلیمو

    4/3 قاشق چای خوری نمک

طرز تهیه نان تست ریکوتا با مربا

قدم اول

در قدم اول از طرز تهیه نان تست ریکوتا با مربا، باید پنیر ریکوتا را آماده نمایید. بنابراین شیر و خامه را در قابلمه ای روی حرارت متوسط گرم کنید و شیر را مرتب هم بزنید تا به دمای مطلوب (۹۰ درجه) برسد. 

قدم دوم

قابلمه را از روی حرارت برداشته و آب لیمو و نمک را به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید. سپس 3 الی 5 دقیقه صبر کنید تا شیر شروع به دلمه شدن کند. توجه داشته باشید که مخلوط شیر را دوباره هم نزنید. به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه دیگر نیز صبر نمایید تا دلمه‌ ها از آب پنیر جدا شده و به صورت یک لایه ضخیم روی سطح جمع شوند.

مطالعه مقاله تاریخچه مربا  رو فراموش نکن!

قدم سوم

 پنیر را به کمک یک آبکش صاف کرده و به مدت 1 ساعت اجازه بدهید پنیر درون آبکش بماند تا کاملا آب پنیر از آن خارج شود. پس از آماده شدن پنیر ریکوتا آن را در یخچال نگهداری کنید.

قدم چهارم

در قدم بعدی از تهیه نان تست ریکوتا با مربا، روی نان تست را با مقدار زیادی از پنیر ریکوتای خانگی خود بپوشانید و سپس روی آن، مربا ریخته و سرو نمایید. نوش جان!