طرز تهیه نان بوختلن با مغزی مربا

یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین نان های اتریشی، نان بوختلن یا ووختلن نام دارد که جزو دسته نان های تکه ای یا لقمه ای محسوب میشود که با مربا پر شده است و به صورت گرم و ساده سرو می شود. نان بوختلن بسیار پفکی و لطیف است و روی آن کاملاً برشته می ‌شود و استفاده از آن برای صبحانه و عصرانه عالی است. در ادامه طرز تهیه نان بوختلن با مغزی مربا را برای شما آماده کرده ایم. با سایت شانا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه نان بوختلن با مغزی مربا

    150 میلی لیتر شیر

    5 گرم خمیر مایه یا مخمر نان

    3 قاشق غذاخوری شکر

    1 عدد تخم مرغ

    77 گرم کره ذوب شده

    2/1 قاشق چای خوری اسانس وانیل

    4/1 قاشق چای خوری نمک

    325 گرم آرد

    5 قاشق غذاخوری مربا با طعم دلخواه

طرز تهیه نان بوختلن با مغزی مربا

قدم اول

در اولین مرحله از طرز تهیه نان بوختلن با مغزی مربا، شیر و مخمر را با هم مخلوط کنید و به مدت 10 دقیقه اجازه بدهید تا مخمر کف کند.

قدم دوم

شکر را با تخم مرغ، کره ذوب شده، وانیل و نمک مخلوط کرده و هم بزنید. کم کم آرد را به مواد بیفزایید و هم بزنید تا به خمیری نرم و یک دست برسید. دقت داشته باشید که خمیر این نان باید چسبناک باشد بنابراین از ریختن آرد بیشتر خودداری نمایید.

قدم سوم

لبه های خمیر را به وسط تا کنید و تا چند دقیقه همین کار را انجام دهید. به این روش ورز دادن خمیر، روش تا کردن می گویند که بهترین روش برای ورز دادن خمیر است. حدود 5 دقیقه خمیر نان بوختلن را ورز دهید تا خمیر صاف شود. روی خمیر را بپوشانید و به مدت 40 دقیقه الی 1 ساعت اجازه دهید تا خمیر استراحت کند.

مطالعه مقاله طرز تهیه نان تست ریکوتا با مربا  رو فراموش نکن!

قدم چهارم

خمیر را به چند قسمت تقسیم کنید. هر تکه از خمیر را با دست پهن کرده و به شکل دایره ای به قطر 7/5 تا 9 سانتی متر در بیاورید. توجه داشته باشید که قسمت وسط خمیرها کمی ضخیم تر از لبه ها باشد.

قدم پنجم

به اندازه 1 قاشق چای خوری مربا با هر طعمی مانند مربای سیب، مربای به، مربای آلبالو و ... در وسط دایره بریزید. دور خمیر را به طرف مربا جمع کرده و فشار دهید تا خمیر کاملا بسته شود و کمی خمیر را گرد کنید. توجه داشته باشید که از مربای زیادی برای خمیر استفاده نکنید زیرا بستن خمیر سخت خواهد شد، همچنین در لبه های خمیر مربا نریزید به این دلیل که اجازه نمیدهد تا لبه های خمیر بهم بچسبند.

قدم ششم

در این مرحله از طرز تهیه نان بوختلن با مغزی مربا، سینی فر را با کاغذ روغنی چرب کنید. نان های آماده شده را به کره ذوب شده آغشته کرده و یا روی آن ها را با کره رومال کنید و سپس در سینی با فاصله کم بچینید.

قدم هفتم

روی خمیر نان ها را بپوشانید و به مدت 20 الی 30 دقیقه اجازه بدهید تا استراحت کنند. پس از سپری شدن زمان گفته شده، سینی را درون فری که از قبل با دمای 190 درجه سانتی گراد گرم شده است قرار دهید و به مدت 25 دقیقه اجازه دهید تا نان بوختلن با مغزی مربا به خوبی پخته شود و روی نان ها قهوه ای طلایی گردد. پس از سرد شدن نان ها روی آن کمی پودر قند بپاشید و سرو کنید. نوش جان!