طرز تهیه نان بوحلته مارمالادی

نان بوحلته مارمالادی، یک نان خوشمزه و شیرین آلمانی است، از آن جایی که این نان با مارمالاد و یا مربا پر شده است می توانید آن را در طعم های متفاوتی درست کنید. نان بوحلته مارمالادی برای وعده های غذایی مخصوصا صبحانه بسیار مناسب است. با سایت شانا همراه باشید تا با طرز تهیه نان بوحلته مارمالادی آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه بوحلته مارمالادی

    8/1 پیمانه شکر

    4/3 پیمانه آب

    2/1 قاشق سوپ خوری خمیر مایه

    1 عدد تخم مرغ

    2/1 قاشق چای خوری نمک

    8/1 پیمانه روغن

    3/1 پیمانه شیر خشک

    400 گرم آرد

    به مقدار لازم مارمالا یا مربا با طعم دلخواه

    1 عدد زرده تخم مرغ

    کمی زعفران دم کرده

    1 قاشق غذاخوری پودر قند

طرز تهیه نان بوحلته مارمالادی

قدم اول

اولین قدم طرز تهیه بوحلته مارمالادی، روشن و گرم کردن فر روی دمای 180 درجه سانتی گراد می باشد.

قدم دوم

1 قاشق چای خوری از شکر را با آب ولرم مخلوط کرده و سپس به آن خمیر مایه اضافه کنید و اجازه بدهید تا خمیر مایه کف کند.

قدم سوم

تخم مرغ، نمک، روغن، شیر خشک و باقی شکر را با هم ترکیب نمایید. خمیر مایه را به مواد اضافه کرده و هم بزنید. آرد را کم کم به باقی مواد اضافه کنید تا جایی که خمیر به دست نچسبد، سپس به خوبی خمیر را ورز دهید. روی خمیر را بپوشانید و به مدت 1 الی 2 ساعت آن را در یک جای گرم بگذارید تا حجم آن دو برابر شود.


مطالعه مقاله طرز تهیه کیک مربای آلبالو  رو فراموش نکن!


قدم چهارم

در قدم بعدی طرز تهیه نان بوحلته مارمالادی، قالب مورد نظر خود را چرب کنید. از خمیر چانه های 30 گرمی برداشته و داخل آن را با مارمالاد یا مربا (مربای سیب، مربای به، مربای هویج و ...) پر کنید و دور قالب را با آن پر کنید. هنگامی دور قالب با چانه های 30 گرمی پر شد برای داخل قالب از چانه های 20 گرمی استفاده نمایید تا کاملا قالب پر شود. روی قالب را با دستمال بپوشانید و 30 دقیقه اجازه بدهید تا استراحت کند.

قدم پنجم

زرده تخم مرغ را با زعفران و شکر مخلوط کنید و روی خمیر نان بوحلته مارمالادی را رومال کنید. قالب را درون فر قرار دهید. 30 دقیقه زمان برای پخت نان های بوحلته کافی است. نان بوحلته مارمالادی را می توانید در کنار یک نوشیدنی خوشمزه سرو کنید. نوش جان!