طرز تهیه موس آلبالو

موس آلبالو خوشمزه ترین دسر تابستانی است که فوری و به سادگی درست می شود و انتخاب خوبی برای پذیرایی و یا عصرانه است. برای تهیه موس آلبالو نیازی نیست که حتما از آلبالوی تازه استفاده شود بلکه می توانید این دسر لذیذ را با آلبالو فریز شده، کمپوت آلبالو و یا مربای آلبالو درست کنید. حتی میتوانید این موس را با میوه های مختلف دیگر مانند زردآلو، موز، توت فرنگی و ... نیز تهیه کنید. در این مقاله شانا به طرز تهیه موس آلبالو می پردازیم. همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه موس آلبالو

    2 عدد زرده تخم مرغ

    1 پیمانه شیر

    100 گرم خامه

    100 گرم پودر قند و یا شکر

    مقداری مربای آلبالو برای تزیین

    2 قاشق سوپ خوری پودر ژلاتین

    به اندازه کافی مربای آلبالو غلیظ و یا شربت آلبالو

طرز تهیه موس آلبالو

قدم اول

در اولین قدم از طرز تهیه موس آلبالویی، زرده تخم مرغ ها را با پودر قند یا شکر به خوبی هم بزنید. توجه داشته باشید که مقدار پودر قند و شکری که در موس استفاده می کنید، به میزان ترش یا شیرین بودن شربت آلبالو و یا آلبالوها دارد، بنابراین می توانید مقدار شکر یا پودر قند را با توجه با ذائقه خود به مواد اضافه کنید.

قدم دوم

شربت آلبالو (از شربت مربای آلبالو هم میتوانید استفاده نمایید) و خامه را به مواد بالا اضافه کرده و تا یک دست شدن آن هم بزنید.


مطالعه مقاله طرز تهیه کیک تورته زاخا رو فراموش نکن!

قدم سوم

شیر را به مواد افزوده و هم بزنید، سپس پودر ژلاتین را نیز اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد به خوبی یک دست شود.

قدم چهارم

در این مرحله از تهیه موس آلبالویی، ظرف یا قالب خود را کمی چرب کنید. مواد موس آلبالو را داخل آن ریخته و به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار دهید.

قدم پنجم

موس آلبالو را پس از آن که از یخچال خارج کردید، در ظرف دیگری برگردانید. با مربای آلبالو روی آن را تزیین و سپس سرو کنید. نوش جان!