طرز تهیه مرنگ مربایی

شیرینی مرنگ یک نوع دسر پفکی و سبک و ترد است که بیشتر در کشورهای فرانسه و ایتالیا درست می شود. به طور سنتی دسر مرنگ از سفیده تخم مرغ با شکر یا پودر قند در رنگ های متنوعی تهیه می شود. در ادامه طرز تهیه مرنگ مربایی را به شما آموزش خواهیم داد. همراه شانا باشید.

مواد لازم برای تهیه مرنگ مربایی

    2 عدد سفیده تخم مرغ

    75 گرم پودر قند یا شکر

    2/1 قاشق چای خوری آرد ذرت

    2/1 قاشق چای خوری وانیل

    2/1 قاشق چای خوری آب لیمو

    چند قطره رنگ خوراکی به دلخواه

    7 قاشق غذاخوری مربا با طعم دلخواه

    150 میلی لیتر خامه

طرز تهیه شیرینی مرنگ مربایی

قدم اول

اولین مرحله در طرز تهیه شیرینی مرنگ مربایی، گرم کردن فر از قبل است که تنها کافی است فر را با دمای 140 درجه سانتی گراد روشن کنید.

قدم دوم

سفیده های تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا سفت شود. سپس نصف پودر قند و یا شکر را به آن اضافه کرده و دوباره هم بزنید.

قدم سوم

مابقی پودر قند یا شکر، آرد ذرت، آب لیمو و وانیل را به مواد بالا اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا شکل خامه به خود بگیرد.


مطالعه مقاله طرز تهیه شیرینی فرفره ای مربایی رو فراموش نکن!

قدم چهارم

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی مرنگ مربایی، مواد را تقسیم کنید و رنگ خوراکی را به مواد اضافه کرده و کمی هم بزنید. از مواد داخل قیف با ماسوره ساده با اندازه 0.5 یا 1 سانتی متری بریزید. می توانید از قاشق به عنوان جایگزین قیف نیز استفاده کنید.

قدم پنجم

سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و به کمک قیف، شیرینی مرنگ را داخل سینی با فاصله بریزید و آن را صاف کنید تا سطح یک دستی به خود بگیرد. سینی را درون فری که از قبل گرم شده است قرار دهید و به مدت 30 دقیقه تا زمانی که لبه های شیرینی مرنگ ترد شود اجازه دهید، بپزد. 

قدم ششم

پس از سرد شدن دسر مرنگ، بین هر دو مرنگ با رنگ دلخواه، مربا (مربای آلبالو، مربای توت فرنگی، مربای هویج و ...) پخش کنید و در ظرفی بچینید. حالا مرنگ مربایی شما آماده سرو شدن است. نوش جان!