طرز تهیه مربای شیر

مربای شیر نیز یکی از انواع مرباهای ایرانی است که بسیار خوشمزه و مقوی می باشد. از مربای شیر نیز مانند مربای آلبالو، مربای توت فرنگی، مربای هویج و .. می توانید در نان تست صبحانه، تهیه چیزکیک، دسرها و شیرینی های و مختلف یا حتی به عنوان یک شیرین کننده استفاده نمایید. در ادامه طرز تهیه مربای شیر به دو روش را برای شما آورده ایم. همراه سایت شانا باشید.

روش اول

مواد لازم برای تهیه مربای شیر

    7 لیوان شیر

    3 لیوان شکر

    4/3 لیوان شیره انگور

    2/1 لیموترش

طرز تهیه مربای شیر

قدم اول

در اولین قدم طرز تهیه مربای شیر، ابتدا شیر را با شکر هم بزنید و هنگامی که شکر درون شیر حل شد، آن را روی حرارت ملایم (کم ترین درجه حرارت گاز) بگذارید. اجازه بدهید تا شیر به مدت 1 الی 2 ساعت بجوشد.

قدم دوم

پس از سپری شدن زمان گفته شده، شیره انگور را به آن اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا شیر حالت بریده پیدا کند.

قدم سوم

پس از بریده بریده و قهوه ای رنگ شدن شیر، هم زدن را متوقف نمایید. اجازه بدهید تا اندازه تکه های بریده بریده شده بزرگتر شوند و مربا حالت آبکی خود را نیز از دست بدهد. توجه داشته باشید که زمانی که صرف تهیه مربای شیر می شود به نسبت مرباهای دیگر بیشتر است.

قدم چهارم

در این قدم از طرز تهیه مربای شیر، هنگامی که مربا به غلظت مورد نظر رسید، آب لیمو ترش را به آن اضافه کرده و هم بزنید و بعد از آن که مربای شیر کمی جوشید، حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید و صبر کنید تا مربا به دمای محیط برسد.

قدم پنجم

پس از سرد شدن مربا، آن را درون ظرف شیشه ای ریخته و در یخچال نگه داری کنید.


مطالعه مقاله طرز تهیه پودینگ مالوا رو فراموش نکن!

روش دوم

مواد لازم برای تهیه مربای شیر اسپانیایی

    1 کیلوگرم شیر گاو پر چرب

    1 فنجان شکر

    1 قاشق چای خوری بیکینگ پودر

طرز تهیه مربای شیر اسپانیایی

قدم اول

در قدم اول طرز تهیه مربای شیر اسپانیایی، شیر را با شکر مخلوط کرده و بر روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد. برای جلوگیری از ته گرفتن شیر، مدام آن را هم بزنید.

قدم دوم

هنگامی که شیر شروع به جوشیدن کرد، بیکینگ پودر را به آن اضافه و هم بزنید، سپس اجازه بدهید تا بجوشد. از یک قابلمه با عمق زیاد استفاده نمایید زیرا در این مرحله، شیر، پف خواهد کرد. به یاد داشته باشید که هر از گاهی مربای شیر را هم بزنید.

قدم سوم

پس از 45 دقیقه که شیر به قوام رسید و رنگ آن زرد شد، مربای شیر را درون شیشه بریزید. ممکن است به زمان بیشتری برای به قوام رسیدن و تغییر رنگ شیر نیاز باشد.