طرز تهیه ماکارون با مربا

ماکارون از معروف ترین شیرینی های کشور فرانسه است و در رنگ های متفاوت تهیه می شود. شیرینی های ماکارون از نظر ظاهری شبیه به شیرینی سنتی ایرانی لطیفه هستند. این شیرینی بافتی شبیه به کیک دارد و میتوانید لایه میانی ماکارون را به سلیقه خود با طعم های مختلف پر کنید. در مطلب امروز سایت شانا، طرز تهیه ماکارون با مربا را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ماکارون

    100 گرم آرد بادام

    100 گرم پودر قند

    100 گرم شکر گرانول

    100 گرم سفیده تخم مرغ

    4/1  قاشق چای خوری کرم تارتار (اختیاری)

    2 قطره رنگ خوراکی 

    120 گرم شکلات تلخ

    120 گرم خامه پر چرب

    4/1 فنجان مربای تمشک

    100 گرم خامه 

    به مقدار کافی شکلات تخته ای

طرز تهیه ماکارون

قدم اول

در اولین مرحله از طرز تهیه ماکارون، آرد بادام را با پودر قند مخلوط و الک کنید. فر را از قبل با دمای 150 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.

قدم دوم

سفیده تخم مرغ را با شکر گرانول مخلوط کرده و روی حرارت متوسط قرار دهید و به صورت مداوم هم بزنید تا مخلوط یک دست شود سپس آن را بر روی حرارت غیر مستقیم قرار داده و به مدت 2 دقیقه هم بزنید تا شکر به خوبی حل شود. مواد را از روی حرارت برداشته و به آرامی هم بزنید تا سفیده تخم مرغ کف کند.

قدم سوم

رنگ خوراکی را به مخلوط سفیده اضافه کرده و تا فرم گرفتن سفیده به هم زدن ادامه دهید سپس مخلوط آرد بادام را کم کم اضافه کرده و با لیسک به آرامی هم بزنید.

قدم چهارم

در این مرحله از طرز تهیه ماکارون، مایه شیرینی ماکارون را داخل قیف خامه کشی بریزید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید سپس از شیرینی بر روی آن پایپ کنید. برای خارج کردن هوای اضافی مایه ماکارون، چند بار به سینی ضربه وارد نمایید.


مطالعه مقاله طرز تهیه کیک مارمالادی رو فراموش نکن!

قدم پنجم

به مدت 30 الی 40 دقیقه بگذارید تا ماکارون ها در دمای محیط استراحت کنند. سپس سینی را در فر قرار داده و اجازه بدهید تا به 13 الی 15 دقیقه شیرینی های به خوبی پخته شوند.

قدم ششم

خامه را بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا زمانی که خامه روان و گرم شود. دقت داشته باشید که خامه نباید به مرحله جوش زدن برسد. شکلات را به خامه اضافه کنید اجازه دهید تا شکلات به مدت 5 دقیقه و بدون هم زدن، آب شود. سپس به آرامی مخلوط شکلات و خامه را هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. گاناش شکلاتی آماده شده را به مدت  1 ساعت درون یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

قدم هفتم

در مرحله بعد طرز تهیه کیک تورته زاخا و آماده سازی مواد میانی ماکارون، خامه پر چرب را بر روی حرارت قرار دهید پس از آن که خامه نرم شد آن را از روی حرارت برداشته  شکلات تلخ را اضافه کرده و هم بزنید تا شکلات در خامه حل شود. هنگامی که خامه سرد شد، مربای تمشک را نیز به آن اضافه کرده و تا زمان یک دست شدن مواد هم بزنید.

قدم هشتم

یکی از لایه های شیرینی ماکارون را برداشته و روی آن از مواد میانی بریزید و سپس لایه دیگر را روی آن قرار دهید. باقی ماکارون ها را نیز به همین ترتیب آماده کنید. از گاناش آماده شده بر روی ماکارون ها بریزید و به مدت 24 ساعتآن ها را درون یخچال قرار دهید. از شیرینی ماکارون مربایی می توانید برای تزیین کیک نیز استفاده کنید.