طرز تهیه قرابیه مارمالادی

قرابیه مارمالادی یکی از شیرینی های محبوب و معروف ترکیه است. این شیرینی خوشمزه به آسانی تهیه می شود و مناسب ترین گزینه برای پذیرایی در انواع مهمانی، اعیاد و ... می باشد. در تهیه این شیرینی می توانید از هر طعم مارمالاد یا مربایی استفاده کنید. در ادامه مطلب امروز سایت شانا، طرز تهیه قرابیه مارمالادی را برای شما آماده کرده ایم.

مواد لازم برای تهیه قرابیه مارمالادی

    200 گرم کره

    80 گرم روغن مایع

    1 لیوان سرخالی پودر قند یا شکر

    1 عدد تخم مرغ

    1 قاشق چای خوری وانیل

    3 الی 4 لیوان آرد

    به مقدار کافی مارمالاد با طعم دلخواه

طرز تهیه قرابیه مارمالادی

قدم اول

اولین قدم در طرز تهیه قرابیه مارمالادی، روشن و گرم کردن فر با دمای 175 درجه سانتی گراد است. 

قدم دوم

کره را با پودر قند یا شکر مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید تا یک دست شود. روغن، تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و دوباره هم بزنید.


مطالعه مقاله طرز تهیه مرنگ مربایی رو فراموش نکن!

قدم سوم

آرد را الک کنید تا کاملا یک دست شود و کم کم به مواد بیفزایید. سپس با لیسک مواد را به آرامی هم بزنید تا خمیری نرم و یک دست حاصل شود. توجه داشته باشید که آرد را به یک باره به مواد اضافه نکنید، زیرا ممکن است به آرد کمتر یا بیشتری برای خمیر نیاز باشد پس تا زمانی آرد اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد.

قدم چهارم

در این مرحله از طرز تهیه قرابیه مارمالادی، خمیر را بین دو لایه نایلون قرار دهید و با وردنه آن را به ضخامت و قطر 0.5 سانتی متر باز کنید. حالا خمیر قرابیه مارمالادی را از نایلون خارج کرده و قالب بزنید.

قدم پنجم

سینی فر را با کاغذ پوستی بپوشانید، خمیرها را با فاصله در سینی بچینید و به مدت 15 الی 20 دقیقه اجازه بدهید تا درون فر به طور کامل بپزند.

قدم ششم

پس از سرد شدن قرابیه ها، بین هر دو شیرینی مقداری مارمالاد بریزید و آن ها را به هم بچسبانید. شیرینی قرابیه مارمالادی شما آماده سرو شدن است. نوش جان!