طرز تهیه شیرینی کره بادام زمینی و مربا

نام شیرینی کره بادام زمینی و مربا را می توانید در لیست دسرها و شیرینی هایی که دستور پخت ساده ای دارند، مشاهده نمایید. این شیرینی خوشمزه را می توان هم به عنوان صبحانه و هم عصرانه در کنار نوشیدنی های مختلف سرو نمود. سایت شانا مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کره بادام زمینی و مربا را به شما آموزش خواهد داد. همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی کره بادام زمینی و مربا

    2/1 فنجان کره 

    1 فنجان کره بادام زمینی 

    4/3 فنجان شکر قهوه ای

    3/1 فنجان شکر

    1 عدد تخم مرغ

    2 قاشق چای خوری وانیل

    2/1 قاشق چای خوری جوش شیرین

    2/1 قاشق چای خوری نمک

    1.5 فنجان آرد

    1 فنجان مربا با طعم دلخواه

طرز تهیه شیرینی کره بادام زمینی و مربا

قدم اول

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی کره بادام زمینی و مربا، کره و کره بادام زمینی را با همزن بزنید تا زمانی که پفکی و سبک گردد. سپس شکر و شکر قهوه ای را نیز اضافه کرده و آنقدر هم بزنید تا مایه شیرینی خامه ای شود.

قدم دوم

تخم مرغ را به مواد بالا اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا یک دست شود. سپس وانیل را هم اضافه کرده و دوباره هم بزنید. فر را با دمای 350 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.


مطالعه مقاله طرز تهیه بستنی یخی با مربا رو فراموش نکن!

قدم سوم

مخلوط نمک، جوش شیرین و آرد الک شده را به مواد بالا اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا خمیر جمع شود. قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید. کمی از خمیر را به صورت یک لایه با ضخامت 0.5 سانتی متر در کف قالب پهن کنید، مربا (مربای سیب، مربای آلبالو، مربای به و ...) را روی خمیر شیرینی ریخته و پخش کنید. سپس یک لایه دیگر از خمیر را روی مربا پهن کنید و دوباره روی خمیر را با مربا بپوشانید، تا زمانی که خمیر تمام شود این مراحل را تکرار کنید.

قدم چهارم

در آخرین قدم از طرز تهیه شیرینی کره بادام زمینی و مربا و پس از تمام شدن لایه های خمیر، بر روی لایه آخر کمی بادام زمینی خرد شده بریزید. قالب را به مدت 40 الی 45 دقیقه در فر بگذارید و اجازه بدهید تا زمانی  که روی شیرینی کره بادام زمینی و مربا قهوه ای و طلایی می شود، پخته شود. اگر روی کیک طلایی شد اما به زمان بیشتری برای پخت کامل نیاز بود میتوانید یک تکه فویل را بر روی شیرینی قرار داده و زمان بیشتری برای پخت به شیرینی بدهید. پس از سرد شدن میتوانید روی شیرینی را با خامه تزیین و سرو کنید. نوش جان!