طرز تهیه شیرینی پیروک

شیرینی پیروک یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه کشور ارمنستان می باشد که در شکل های مربع، مستطیل و دایره تهیه میشود. پیروک در ارمنی به خمیری می گویند که با مربا یا مارمالاد پر شده است. این شیرینی بهترین گزینه برای پذیرایی در هر مجلسی است. امروز، طرز تهیه شیرینی پیروک را برای شما آماده کرده ایم. در ادامه همراه سایت شانا باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی پیروک

    150 گرم کره 

    90 گرم شکر

    2 عدد تخم مرغ

    1 قاشق چای خوری پوست رنده شده پرتقال

    250 گرم آرد

    1 قاشق چای خوری بیکینگ پودر

    1 پیمانه مربا یا مارمالاد با طعم دلخواه

طرز تهیه شیرینی پیروک مربایی

قدم اول

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی پیروک مربایی، فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.

قدم دوم

کره و شکر را تا زمانی که کره حجیم و کرم رنگ شود، هم بزنید. تخم مرغ ها را یکی یکی به  همراه پوست رنده شده پرتقال به مواد اضافه کنید و تا یک دست شدن آن هم بزنید.


مطالعه مقاله طرز تهیه پودینگ مربایی رو فراموش نکن!

قدم سوم

آرد و بیکینگ پودر را مخلوط و الک کنید. سپس آن را به مواد بالا اضافه کنید و با یک لیسک هم بزنید تا مواد یک دست شود.

قدم چهارم

در مرحله بعد طرز تهیه شیرینی پیروک مربایی، قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید، سپس مقدار بیشتری از خمیر را در قالب پهن کنید و قالب را به مدت 30 دقیقه داخل فر بگذارید تا لایه زیرین کیک پیروک نرم و پخته شود. پس از آن که قالب را از فر خارج کردید، از مربا (مربای به، مربای سیب، مربای هویج و...) یا مارمالاد دلخواه بر روی خمیر بریزید و سطح آن را صاف کنید. 

قدم پنجم

باقی مانده خمیر شیرینی پیروک مربایی را با یک وردنه به قطر 3 میلی متر باز کنید و نوارهای باریکی به قطر 1 سانتی متر ایجاد کنید و به صورت ضربدر یا دلخواه بر روی قالب بچینید. پس از رومال کردن، قالب را به مدت 10 دقیقه در فر قراردهید تا روی کیک طلایی شود. شیرینی پیروک شما آماده است. نوش جان!