طرز تهیه شیرینی پنیر خامه ای توت فرنگی

شیرینی پنیری خامه ای توت فرنگی، یکی از خوشمزه ترین دسرهای بین المللی است که طرفداران بسیاری نیز دارد. این شیرینی را می توان به عنوان یک میان وعده لذیذ در کنار یک فنجان چای سرو کرد. در ادامه همراه شانا باشید تا با طرز تهیه شیرینی پنیر خامه ای توت فرنگی بیشتر آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی پنیری خامه ای توت فرنگی 

1.  مواد لازم برای خمیر شیرینی 

     1 بسته تقریبا 227 گرمی پنیر خامه ای نرم شده

    2 تکه (16 قاشق غذاخوری) کره نرم شده

    2 فنجان آرد

    2/1 قاشق چای خوری نمک

2. مواد لازم برای داخل شیرینی پنیری خامه ای

    1 بسته تقریبا 227 گرمی پنیر خامه ای نرم شده

    2/1 فنجان شکر (از شکر بیشتری هم با توجه به ذائقه خود می توانید استفاده نمایید)

    1 قاشق چای خوری وانیل

    به مقدار لازم مربای توت فرنگی

طرز تهیه شیرینی پنیر خامه ای توت فرنگی

قدم اول

در اولین قدم طرز تهیه شیرینی پنیر خامه ای توت فرنگی، آنقدر پنیر خامه ای و کره را هم بزنید تا مخلوط نرم، روشن و پف کرده شود. سپس آرد و نمک را اضافه کرده و دوباراه هم بزنید تا مواد کاملا با یک دیگر ترکیب شوند.

قدم دوم

بر روی سطح کار کمی شکر بپاشید و خمیر شیرینی را به شکل یک توپ در بیاورید. خمیر را به 4 قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را صاف کنید و روی خمیر ها را با سلفون یا نایلون بپوشانید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.

قدم سوم

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی پنیر خامه ای توت فرنگی و برای آماده سازی مواد درونی شیرینی، پنیر خامه ای را با وانیل و شکر مخلوط کنید و تا زمانی که مواد حالت خامه ای و نرم  به خود بگیرد، به هم زدن ادامه دهید.


مطالعه مقاله طرز تهیه شیرینی کره بادام زمینی و مربا رو فراموش نکن!

قدم چهارم

روی تخته کار کمی آرد بپاشید، خمیر را از یخچال خارج کرده و به آن به مدت 5 دقیقه استراحت دهید تا خمیر به دمای محیط برسد. هر قسمت خمیر را با وردنه به ضخامت 3.5 سانتی متر باز کنید. سپس به صورت مربع های 3 در 3 خمیر را برش بزنید.

وسط هر مربع را با 2/1 قاشق چای خوری از مخلوط داخلی شیرینی که آماده کرده اید و 2/1 قاشق چای خوری مربای توت فرنگی پر کنید. می توانید مواد میانی شیرینی را به صورت لایه ای بر روی خمیر بریزید و یا از قیف استفاده نمایید. لبه های مخالف خمیر را روی مواد در مرکز مربع به هم وصل کنید. دوباره شیرینی را به مدت 1 ساعت درون یخچال قرار دهید.

قدم پنجم

شیرینی پنیر خامه ای توت فرنگی را به مدت 10 الی 15 دقیقه درون فری که از قبل با دمای 190 درجه سانتی گراد گرم شده است قرار دهید. هنگامی که لبه های خمیر قهوه ای و طلایی شدند، شیرینی ها آماده سرو شدن هستند. نوش جان!