طرز تهیه شیرینی لینزر کوکی

لینزر کوکی های اتریشی یکی دیگر از شیرینی هایی هستند که میتوانید برای پذیرایی در هر مناسبتی از آن ها استفاده نمایید. شیرینی لینزر کوکی شامل دو بیسکوییت است که وسط آن ها را میتوان با انواع مربا، مارمالاد و شکلات پر کرد. طرز تهیه لینزر کوکی بسیار ساده است و به راحتی در خانه تهیه می شود. این شیرینی بافتی لطیف دارد و در کنار انواع نوشیدنی ها می توان آن را سرو کرد. در ادامه با طرز تهیه شیرینی لینزر کوکی همراه سایت شانا باشید.

مواد لازم برای تهیه لینزر کوکی

    160 گرم کره

    130 گرم پودر قند

    235 گرم آرد

    1 عدد تخم مرغ 

    100 گرم پودر بادام

    8/1 قاشق چای خوری وانیل

    کمی نمک

    به مقدار لازم مربا با طعم دلخواه

طرز تهیه شیرینی لینزر کوکی

قدم اول

در مرحله اول طرز تهیه لینزر کوکی، کره را هم بزنید سپس به آرامی پودر قند را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا جایی که مخلوط کرمی و پوک شود.

قدم دوم

وانیل و تخم مرغ را به مواد بالا اضافه کنید و هم بزنید. نمک، آرد و پودر بادام را مخلوط و الک کرده و به باقی مواد اضافه کنید. مواد را به آرامی با لیسک یا قاشق هم بزنید تا تمامی مخلوط یک دست شود. میزان آرد اضافه شده باید به حدی باشد که خمیری لطیف حاصل شود و به دست نچسبد. خمیر را درون نایلون یا سلفون بپیچید و اجازه دهید 30 دقیقه در یخچال استراحت کند.

قدم سوم

روی سطح تمیزی، آرد بپاشید و خمیر را بر روی آن قرار دهید. سپس خمیر را با وردنه به ضخامت 0.5 سانتی متر باز کنید و قالب بزنید. از آن جا که لینزر کوکی به صورت دوتایی است، میتوانید بیسکوییت اولی را به دلخواه خود شکل دهید.


مطالعه مقاله طرز تهیه شیرینی رولت مربایی رو فراموش نکن!

قدم چهارم

سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید، شیرینی های لینزر کوکی را با فاصله در آن بچینید و داخل فری که از قبل با دمای 150 درجه سانتی گراد گرم شده است، به مدت 10 الی 15 دقیق قرار دهید تا کامل پخته شوند.

قدم پنجم

پس از سرد شدن لینزر کوکی ها، شیرینی ها را برداشته و روی آن ها مربا (مربای سیب، مربای بانگ، مربای هویج و ...) بریزید و شیرینی اولی را روی آن دهید و به همین ترتیب باقی کوکی ها را آماده کنید. روی شیرینی ها را با پودر قند تزیین کرده و سرو نمایید. نوش جان!