طرز تهیه شیرینی قرابیه پرتقال

شیرینی قرابیه یک شیرینی ترکی و سنتی است که در طعم های مختلف درست می شود. تهیه این شیرینی آسان است و به راحتی می توانید آن را در منزل خود (با فر و بدون فر) تهیه کنید. در ادامه مطلب امروز شانا، طرز تهیه قرابیه پرتقالی را به شما آموزش خواهیم داد. 

مواد لازم برای تهیه قرابیه پرتقالی

    200 گرم کره

    1 پیمانه پودر قند یا شکر

    3 عدد زرده تخم مرغ

    1 قاشق چای خوری زردچوبه

    3 پیمانه آرد

    1 قاشق چای خوری وانیل

    1 قاشق غذاخوری پوست رنده شده پرتقال

    به مقدار لازم مارمالاد یا مربای پرتقال

طرز تهیه شیرینی قرابیه پرتقالی

قدم اول

در طرز تهیه شیرینی قرابیه پرتقالی، کره نرم شده را با پودر قند یا شکر به خوبی مخلوط کنید تا رنگ کره کمی روشن شود. زرده و وانیل را به مواد اضافه کرده و دوباره هم بزنید. سپس زردچوبه و پوست رنده شده پرتقال را به آن اضافه کنید و تا یک دست شدن مواد، هم بزنید.

قدم دوم

آرد را کم کم به مواد بالا اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا یک خمیر نرم حاصل شود. خمیر را با انگشتان خود جمع کرده و آن را داخل نایلون یا سلفون بپیچید و درون یخچال به مدت 1 ساعت قرار دهید تا استراحت کند. فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. همچنین اگر از تابه برای پخت استفاده می کنید، تابه را از 15 دقیقه قبل روی شعله گاز قرار دهید تا گرم شود.


مطالعه مقاله طرز تهیه پاند کیک توت فرنگی رو فراموش نکن!

قدم سوم

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی قرابیه پرتقالی، به کمک یک وردنه خمیر را بین نایلون باز کرده و با کاتر گرد و سپس آن را نصف کنید. میتوانید در این مرحله به دلخواه بر روی خمیر طرح بیاندازید. خمیرهای قرابیه آماده شده را بر روی یک سینی یا تابه چرب شده بچینید.

قدم چهارم

سینی را در فر به مدت 15 دقیقه قرار دهید و اجازه دهید تا شیرینی ها به خوبی پخته شوند. برای پخت شیرینی ها در تابه، 20 دقیقه زمان کافی است. پس از آن که قرابیه ها سرد شدن، روی نصف آن را با مارمالاد یا مربای پرتقال بپوشانید و نصفه دیگر شیرینی را روی آن قرار دهید و سرو نمایید و نوش جان!