طرز تهیه شیرینی فرفره ای مربایی

شیرینی فرفره ای مربایی، یکی از معروف ترین دسرهای لذیذ بین المللی است که به آسانی و با بودجه کم قابل تهیه است. این شیرینی را می توانید هم با خمیر آماده و هم با خمیری که خود تهیه کرده اید، درست نمایید. در ادامه پست امروز شانا، طرز تهیه شیرینی فرفره ای مربایی را مشاهده خواهید کرد.

مواد لازم برای تهیه شیرینی فرفره ای مربایی

    90 گرم کره

    90 گرم پنیر خامه ای

    160 گرم خامه

    1 قاشق چای خوری بیکینگ پودر

    1 عدد تخم مرغ

    4/1 قاشق چای خوری وانیل

    280 گرم آرد

    به میزان دلخواه مربا

طرز تهیه شیرینی فرفره ای مربایی

قدم اول

اولین مرحله طرز تهیه شیرینی فرفره ای مربایی، آماده سازی خمیر آن است. کره و پنیرخامه ای را مخلوط کرده و آنقدر هم بزنید تا مواد به خوبی ترکیب شوند. سپس شکر، بیکینگ پودر، تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و هم بزنید. کم کم آرد را به آن اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا یک دست شود.

قدم دوم

خمیر آماده شده شیرینی فرفره ای مربایی را درون نایلون گذاشته و به مدت 3 الی 4 ساعت داخل یخچال قرار دهید. سپس خمیر را روی یک سطح آردپاشی شده قرار داده و به کمک وردنه خمیرها را با ضخامت 3 میلی متر به شکل مربع باز کنید. خمیرها را به مربع های 3 در 3 سانتی متر برش بزنید و بر روی سینی فر که از قبل با کاغذ روغنی پوشانده شده است با فاصله بچینید. توجه داشته باشید که هر 4 گوشه خمیر را برش بزنید.


مطالعه مقاله طرز تهیه شیرینی پنیر خامه ای توت فرنگی رو فراموش نکن!

قدم سوم

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی فرفره ای مربایی، فر را از قبل با دمای 165 درجه سانتی گراد روشن نمایید تا گرم شود. سپس دو قاشق مربا (مربای آلبالو، مربای هویج، مربای سیب و ...) را در مرکز خمیر بریزید، میتوانید از نوتلا و مارمالاد نیز استفاده نمایید. گوشه های خمیر را یکی در میان مانند فرفره روی مربا قرار دهید و روی شرینی خود را تزئین کنید.

قدم چهارم

سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و به مدت 3 الی 10 دقیقه اجازه دهید تا شیرینی فرفره ای مربایی به خوبی پخته شود. این شیرینی ها به مدت 2 هفته در ظرفی دردار، ماندگاری دارند. پس از سرد شدن، می توانید شیرینی ها را سرو کنید. نوش جان!