طرز تهیه شیرینی رولت مربایی

شیرینی رولت یکی از شیرینی های پرطرفدار در سراسر جهان است که رولت خامه ای و رولت شکلاتی نسبت به انواع دیگر رولت ها شناخته تر هستند. شیرینی رولت در واقع یک کیک اسفنجی است که به صورت رول در آمده است و میتوان با خامه، کرم شکلات، میوه، مربا و یا مارمالاد، درون رولت را پر کرد. بافت نرم و دلچسب و مزه فوق العاده این شیرینی باعث شده است تا به گزینه مناسبی برای مهمانی ها و یا دورهمی ها تبدیل شود. برای تهیه رولت مربایی خوشمزه میتوانید از انواع مارمالاد و یا مربا در طعم های مختلف استفاده کنید تا رولت های رنگارنگ و لذیذی داشته باشید. با طرز تهیه شیرینی رولت مربایی همراه شانا باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی رولت مربایی

    6 قاشق غذاخوری آرد

    5 عدد تخم مرغ

    6 قاشق غذاخوری شکر

    2/1 قاشق چای خوری وانیل

    3/1 قاشق چای خوری بیکینگ پودر

    به مقدار کافی مربا و یا مارمالاد در طعم دلخواه

طرز تهیه شیرینی رولت مربایی

قدم اول

در اولین قدم از آموزش طرز تهیه شیرینی رولت مربایی، شکر را با تخم مرغ و وانیل به مدت 15 دقیقه به خوبی هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و کم کم به مواد مایع اضافه نمایید. به کمک یک قاشق یا لیسک تمامی مواد را به صورت دورانی و آهسته مخلوط کنید.


مطالعه مقاله مرباهای محبوب در فصل های مختلف سال رو فراموش نکن!

قدم دوم

فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. داخل قالب مستطیلی شکل را با روغن یا کره (از کاغذ روغنی هم میتوانید استفاده کنید)، چرب نمایید. سپس مایه رولت را داخل قالب بریزید. دقت نمایید که سطح آن را صاف کنید و حداکثر مواد به اندازه یک بند انگشت از لبه قالب فاصله داشته باشد.

قدم سوم

قالب را داخل فری که از قبل گرم شده است بگذارید، برای جلوگیری از خشک شدن کیک، داخل فر یک کاسه آب قرار دهید. 20 الی 30 دقیقه زمان و حرارت 180 درجه سانتی گراد برای پخت کیک کافی است.

قدم چهارم

پس از آن که کیک رولت آماده شد، آن را از قالب جدا کرده و روی سطح صافی قرار دهید. به آرامی کیک را رول کنید و اجازه دهید تا کیک خنک شود.

قدم پنجم

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی رولت مربایی، پس از خنک شدن کیک، رول کیک را باز کنید. روی سطح آن مارمالاد یا مربا (مربا  آلبالو، مربا سیب، مربا توت فرنگی و ...) بریزید و پخش کنید. کیک را دوباره رول کنید. شیرینی رولت مربا را به مدت 1 الی 3 ساعت درون یخچال قرار دهید تا سرد شود.


قدم ششم

رولت مربایی را از یخچال خارج کنید، روی آن را تزیین کرده و برش بزنید. شیرینی رولت مربایی شما آماده سرو است و نوش جان!