طرز تهیه شیرینی ترکی مربایی

از میان شیرینی های مربایی که میتوانید برای مهمانی یا اعیاد با بودجه ای کاملا مناسب تهیه کنید، شیرینی ترکی مربایی است که به راحتی آماده می شود. این شیرینی را می توان با انواع طعم های مربا درست کرد. طرز تهیه شیرینی ترکی مربایی بسیار ساده است و نیازی نیست زمان زیادی را صرف درست کردن آن نمایید. صنایع غذایی شانا در ادامه طرز تهیه این شیرینی لذیذ و جدید را به شما آموزش خواهد داد. همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی ترکی مربایی

    به مقدار کافی مربا با طعم دلخواه

    60 گرم پودر قند

    به مقدار کافی هل (اختیاری)

    1 عدد زرده تخم مرغ

    به مقدار کافی آرد 

    130 گرم کره

    2 قاشق چای خوری بیکینگ پودر

    4/1 قاشق چای خوری وانیل

طرز تهیه شیرینی ترکی مربایی

قدم اول

قدم اول در طرز تهیه شیرینی ترکی مربایی، مخلوط کردن پودر قند با کره نرم شده است. مواد را آنقدر هم بزنید تا یک دست و خامه ای شود.

قدم دوم

زرده تخم مرغ را به مواد بالا اضافه کنید و تا یک دست شدن تمامی مواد، هم بزنید.

قدم سوم

آرد، بیکینگ پودر و وانیل را با هم مخلوط و الک کنید، سپس به باقی مواد اضافه کنید و با دست ورز دهید تا خمیر جمع شود و به دست نچسبد. توجه داشته باشید که آرد باید تا حدی ریخته شود که خمیر به دست نچسبد و بتوان به آن شکل داد. روی خمیر آماده شده، سلفون بکشید و اجازه بدهید، خمیر شیرینی ترکی مربایی 30 دقیقه در دمای محیط استراحت کند.


مطالعه مقاله طرز تهیه گلت توت فرنگی رو فراموش نکن!

قدم چهارم

در مرحله بعد از تهیه شیرینی ترکی مربایی، فر را از قبل با حرارت 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. روی یک سطح تمیز آرد بپاشید و خمیر را با وردنه به ضخامت 0.5 سانتی متر باز کنید. سپس به کمک قالب، خمیر را به شکل دایره درآورده و از وسط قطر، خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید.

قدم پنجم

بر روی نیم دایره ها و در قسمت انتهایی خمیر، مربا (مربای سیب، مربای آلبالو، مربای به) با طعم دلخواه خود بریزید.

قدم ششم

خمیر را یک دور به شکل مخروطی دور مربا بپیچید و بر روی باقی مانده خمیر خط هایی با فاصله نزدیک بیاندازید، سپس کل خمیر را رول کنید تا به طور کامل به شکل مخروط در بیاید.

قدم هفتم

کف قالب یا سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیرها را با فاصله مناسب در آن بچینید و درون فر گرم شده به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا شیرینی ترکی مربایی به طور کامل پخته شود. شیرینی شما آماده سرو شدن است و میتوانید آن را همراه با چای میل کنید. نوش جان!