طرز تهیه شیرینی الماسی مربایی

نام شیرینی الماسی را می توان در لیست شیرینی های عید، مشاهده کرد. این شیرینی خوشمزه، مغزدار است که میتوانید با توجه به ذائقه خود از شکلات، مربا، مارمالاد، خامه و ... برای پر کردن شیرینی الماسی استفاده نمایید. اما شانا در این مقاله، طرز تهیه شیرینی الماسی مربایی را به شما آموزش خواهد داد.

مواد لازم برای تهیه شیرینی الماسی مربایی

    200 گرم کره

    1 استکان روغن 

    5 قاشق غذاخوری شکر

    1 عدد زرده تخم مرغ

    10 گرم بیکینگ پودر

    5 گرم وانیل

    به مقدار لازم آرد

    به مقدار لازم مربا با طعم دلخواه

طرز تهیه شیرینی الماسی مربایی

قدم اول

در اولین قدم از طرز تهیه شیرنی الماسی، کره را از قبل به مدت 30 دقیقه از یخچال خارج کنید تا کامل نرم شود. در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی الماسی مربایی، فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد روشن کنید.

قدم دوم

شکر و کره را به مدت 5 دقیقه تا کرم رنگ شدن مواد هم بزنید سپس روغن را اضافه و دوباره هم بزنید.

قدم سوم

تخم مرغ و وانیل را به مواد بالا اضافه و تا زمانی که مایه کاملا یک دست شود، هم بزنید. مخلوط بیکینگ پودر و آرد الک شده را به آرامی به مواد اضافه کنید تا به خمیری با بافت نرم برسید. در این مرحله نیازی نیست که آرد بیشتری به آن اضافه کنید.


مطالعه مقاله طرز تهیه اشترودل مربایی رو فراموش نکن!

قدم چهارم

از خمیر، گلوله هایی به اندازه گردو جدا کرده و در سینی فر قرار دهید. فراموش نکنید که بر روی خمیر ها حفره ای ایجاد کنید. سینی را برای جلوگیری از چسبیدن شیرینی الماسی مربایی، از قبل چرب کنید.

قدم پنجم

در آخرین قدم از طرز تهیه کروسان مربایی، سینی را در فر قرار داده و به مدت 15 تا 20 دقیقه به شیرینی ها اجازه دهید تا پخته شوند. هنگامی که شیرینی الماسی خنک شد، داخل حفره ها را با مربا (مربای آلبالو، مربای توت فرنگی، مربای تمشک و ...) پر کنید. حالا شیرینی شما برای سرو شدن آماده است. نوش جان!