طرز تهیه شیرینی اسکار

شیرینی اسکار یکی از محبوب ترین شیرینی ها برای اعیاد مخصوصا عید نوروز می باشد زیرا جز شیرینی های خشک با ماندگاری بالا است. شیرینی اسکار را می توان در طعم های متنوع با انواع مغزیجات، و یا کنجد تهیه نمود و با مارمالاد و مربا تزیین کرد. در ادامه مقاله امروز شانا، شما با طرز تهیه شیرینی اسکار آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه شیرینی اسکار

    2 عدد تخم مرغ

    100 گرم پودر قند یا شکر

    150 گرم کره

    250 گرم آرد

    4/1 قاشق چای خوری وانیل

    2/1 قاشق چای خوری پودر هل

    120 کرم مغز گردو 

    طعم دلخواه مارمالاد یا مربا

طرز تهیه شیرینی اسکار

قدم اول

قبل از شروع آموزش طرز تهیه شیرینی اسکار، به مدت 30 دقیقه الی 1 ساعت، تمامی مواد را آماده کنید تا دمای آن ها به دمای محیط برسد. این کار به خوشمزه تر و ترد شدن شیرینی کمک میکند.

قدم دوم

کره و شکر (یا پودر قند) را به مدت 7 تا 10 دقیقه هم بزنید تا مواد سفید و کش دار شود.

قدم سوم

زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا کنید. سپس زرده ها را یکی یکی به مخلوط بالا اضافه کرده و تا زمانی که مواد یک دست شوند، هم بزنید. 

قدم چهارم

پودر هل و وانیل را به مواد اضافه کنید و به مدت 1 الی 2 دقیقه خوب هم بزنید.

قدم پنجم

آرد را به صورت الک شده به مواد بالا اضافه کرده و با یک هم زن دستی یا لیسک به خوبی مخلوط کنید تا به یک خمیر یک دست برسید. به این نکته توجه داشته باشید که برای مخلوط کردن آرد با مواد از دست استفاده نکنید زیرا گرمای دست باعث می شود خمیر به روغن بیوفتد.

مطالعه مقاله طرز تهیه نان تست ریکوتا با مربا  رو فراموش نکن!

قدم ششم

مغز گردو را با چاقو ریز خرد کنید. در ظرف دیگری سفیده های تخم مرغ را به خوبی هم بزنید.

قدم هفتم

فر را از قبل روی دمای 170 درجه سانتی گراد، روشن کنید تا کاملا گرم شود. به اندازه گردو از خمیر برداشته و به شکل گرد به آن فرم دهید.

قدم هشتم

خمیر را به سفیده تخم مرغ آغشته کنید، سپس روی آن مغز گردوی خرد شده بریزید تا خمیر را بپوشاند. سینی خود را با کاغذ روغنی بپوشانید (می توانید برای چرب کردن سینی از کره یا روغن هم استفاده نمایید). خمیرهای آماده شده را روی کاغذ روغنی قرار دهید.

قدم نهم

با قاشق چای خوری، وسط خمیرها را فشار دهید تا یک حفره ایجاد شود. سینی را در طبقه دوم فر که از قبل گرم شده است، قرار دهید و اجازه دهید تا شیرینی ها به مدت 20 دقیقه بپزند تا طلایی شوند.

قدم دهم

پس از خنک شدن شیرینی های اسکار، حفره شیرینی را با مربا یا مارمالاد با طعم دلخواه خود پر کنید.