طرز تهیه سوتلاچ با مربا

سوتلاچ یا پودینگ برنج یک دسر پرطرفدار و خوشمزه ترکی می باشد و به زبان ترکیه ای به معنی شیر لهیده یا نرم شده است. این دسر لذیذ سرشار از خاصیت است که می توانید آن را به عنوان صبحانه، پیش غذا یا یک شام سبک نیز سرو کنید. در مطلب امروز طرز تهیه سوتلاچ با مربا با فر و بدون فر را برای شما آماده کرده ایم. همراه شانا باشید.

مواد لازم برای تهیه سوتلاچ با مربا

    3 قاشق غذاخوری برنج

    1.5 پیمانه آب

    1 لیتر شیر

    3/2 پیمانه شکر

    1 قاشق چای خوری وانیل

    1.5 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

    4 قاشق غذاخوری مربا با طعم دلخواه

طرز تهیه سوتلاچ با مربا

قدم اول

اولین قدم در طرز تهیه سوتلاچ با مربا، خیس کردن برنج از قبل است. سپس برنج را با آب و شیر بجوشانید و به مدت 20 الی 30 دقیقه هم بزنید تا برنج کاملا نرم شود.

قدم دوم

هنگامی که برنج کاملا نرم شد، مربا (مربای به، مربای سیب و ...) را به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که مربا را از ابتدا به سوتلاچ اضافه نکنید زیرا باعث بریده شدن شیر می شود. 

قدم سوم

هنگامی که برنج از خامی خارج شد و شیر به قوام رسید، شکر را اضافه و هم بزنید، سپس وانیل را به آن اضافه کنید. نشاسته ذرت را در 2/1 پیمانه آب حل کرده و به مواد بالا اضافه کنید و هم بزنید. اجازه دهید مواد به مدت 15 دقیقه بجوشد.


مطالعه مقاله طرز تهیه کلوچه مربایی رو فراموش نکن!

قدم چهارم

در این مرحله از طرز تهیه سوتلاچ با مربا، زمانی که مواد به غلظت رسید، کاسه هایی که مناسب فر هستند را با سوتلاچ پر کنید و داخل سینی فر قرار دهید. در سینی، آب جوش بریزید تا حدی که کاسه ها تا نیمه داخل آب جوش قرار بگیرند. سینی را داخل فری که از قبل با دمای 250 الی 260 درجه سانتی گراد گرم شده است بگذارید و اجازه بدهید تا زمانی که روی سوتلاچ با مربا قهوه ای رنگ می شود، پخته شود. سپس سوتلاچ را با بادام یا گردو و یا حتی مربا تزیین و سرو کنید. نوش جان!

طرز تهیه سوتلاچ با مربا بدون فر

برای پخت سوتلاچ با مربا بدون فر، کافی است کاسه ها را درون قابلمه قرار داده و تا نیمه آن آب جوش بریزید سپس درب قابلمه را بگذارید و اجازه بدهید تا کامل پخته شوند. برای کاراملی شدن روی آن، قاشقی را داغ کنید و روی آن بزنید. سوتلاچ های آماده شده را تزیین و سرو کنید. نوش جان!