طرز تهیه رول توت فرنگی

بهترین راه برای شروع روز، خوردن یکی از رول های توت فرنگی کلاسیک است. این رول‌های شیرین و لطیف با مربای توت فرنگی تازه و پنیر خامه ای پر می شوند. نان رول توت فرنگی، می تواند صبحانه یا عصرانه ای خوشمزه برای آخر هفته ها باشد. امروز شانا، طرز تهیه رول توت فرنگی را به شما آموزش خواهد داد.

مواد لازم برای تهیه رول توت فرنگی

1. مواد لازم برای تهیه خمیر رول

    2/1 فنجان (120 میلی لیتر) شیر کامل گرم 

    3/1 فنجان به اضافه 1 قاشق چای خوری اضافه شکر 

    1 قاشق چای خوری خمیر مایه

    2 فنجان (240 گرم) آرد

    4/1 فنجان (57 گرم) کره بدون نمک 

    4/1 قاشق چای خوری نمک

    1 عدد تخم مرغ بزرگ

2. مواد لازم برای تهیه فیلینگ 

    4/3 فنجان (106 گرم) توت فرنگی تازه خرد شده 

    2/1 فنجان (160 گرم) مربای توت فرنگی 

3. مواد لازم برای تزیین

    57 گرم پنیر خامه ای در دمای اتاق

    1 قاشق غذاخوری کره بدون نمک در دمای اتاق

    2/1 فنجان (60 گرم) پودر قند 

    3 قاشق غذاخوری شیر

    4/1 قاشق چای خوری عصاره وانیل

طرز تهیه رول توت فرنگی

قدم اول

در مرحله اول طرز تهیه رول توت فرنگی، خمیر رول را درست کنید. برای این کار در یک کاسه کوچک، شیر گرم، 1 قاشق چای خوری شکر و خمیر مایه را با هم مخلوط کنید و برای 5 الی 10 دقیقه کنار بگذارید.

قدم دوم

3/1 پیمانه شکر، آرد، کره، نمک و تخم مرغ را با هم مخلوط نمایید و آنقدر هم بزنید تا مخلوط شبیه خرده های درشت شود. سپس مخلوط شیر را اضافه کنید و حدود 8 دقیقه هم بزنید تا خمیر یکدست و چسبناکی به دست آید. توجه داشته باشید که چسبناکی خمیر نباید در حدی باشد که به انگشتان دست بچسبد. اگر خمیر به انگشتان شما می چسبد، در صورت نیاز هر بار 1 قاشق غذاخوری آرد به خمیر اضافه نمایید.

قدم سوم

در این قدم از طرز تهیه رول توت فرنگی، یک کاسه بزرگ را با روغن کمی چرب کنید. خمیر را داخل کاسه گذاشته و روی آن را بپوشانید و حدود 1 ساعت در جای گرم بگذارید تا حجمش دو برابر شود. روی سطح آرد پاشی شده، خمیر را به شکل مربع باز کنید و به صورت نوارهای مستطیلی شکل برش دهید. یک ظرف دایره ای شکل مخصوص فر را با روغن چرب نمایید.

مطالعه مقاله میزان کالری مربا  رو فراموش نکن!

قدم چهارم

برای درست کردن فیلینگ رول ها، در یک کاسه کوچک، توت فرنگی و مربا را با هم مخلوط کنید. مخلوط را روی نوارهای خمیری پخش کنید و سپس رول نمایید. دقت نمایید که روی لبه های بالا و پایین خمیر از مخلوط نریزید. رول های آماده شده را از سمت روی آن داخل قالب در کنار هم بچینید تا تمام ظرف پر شود. روی قالب را بپوشانید و حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت در جای گرم بگذارید تا حجم رول ها دو برابر شود.

قدم پنجم

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. پس از گذشت 1 ساعت، قالب را به مدت 25 تا 30 دقیقه تا زمانی که رول ها قهوه ای طلایی شوند، درون فر قرار دهید. اجازه بدهید تا رول توت فرنگی قبل از تزیین، کمی خنک شود.

قدم ششم

در قدم آخر از طرز تهیه رول توت فرنگی، در یک کاسه متوسط، پنیر خامه ای و کره را هم بزنید تا خوب مخلوط شوند سپس پودر قند، شیر و وانیل را به آن بیفزایید و آنقدر هم بزنید تا یکدست شود. مخلوط را روی رول های آماده ریخته و پخش نمایید. نوش جان!