طرز تهیه تارت مربایی

تارت ها از جمله دسرهای مجلسی  و محبوبی هستند که به دلیل تنوع رنگی و طعمی بسیار پرطرفدار شده اند. تارت ها با یک نان یا خمیری مخصوص تهیه می شوند که از مربا، مارمالاد، میوه، خامه و ... برای پر کردن آن ها استفاده می شود. تارت ها را میتوان هم در فر و هم بدون فر آماده کرد. شانا طرز تهیه تارت مربایی را امروز به شما آموزش خواهد داد، همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه تارت مربایی

    2 پیمانه آرد

    1 پیمانه روغن

    3 قاشق چای خوری شکر

    1 قاشق چای خوری نمک

    2/1 پیمانه آب

    1 پیمانه مربا با طعم دلخواه

طرز تهیه تارت مربایی با فر

قدم اول

در اولین قدم از طرز تهیه تارت مربایی، آرد، روغن، شکر و نمک را با هم مخلوط و هم بزنید. هنگامی که مواد به خوبی با یک دیگر ترکیب شدند، پیمانه آب را به مواد اضافه کنید تا خمیری شود. خمیر را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. خمیر تارت پف نمی کند و حتی بافتی اسفنجی ندارد، بنابراین سرمای یخچال باعث می شود تا خمیر منسجم تر شود.

قدم دوم

فر را از قبل با دمای 200 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. قالب های مافین را با روغن چرب کنید تا تارت مربایی به قالب نچسبند، سپس خمیر را با وردنه باز کنید تا ضخامت آن نازک شود (ضخامت خمیر باید حدود 3 میلی متر باشد). بر روی خمیر قالب دایره ای کوچک بزنید و آن ها را داخل قالب مافین قرار دهید. داخل هر خمیر را با مربا (مربا به، مربا سیب، مربا هویج و ...) پر کنید.

قدم سوم

در این مرحله طرز تهیه تارت مربایی با فر، قالب مافین را داخل فر قرار داده و به مدت 20 دقیقه اجازه دهید تا تارت ها بپزند و طلایی شوند. پس از خنک شدن، تارت ها را می توانید سرو کنید. نوش جان!


مطالعه مقاله طرز تهیه شیرینی لینزر کوکی  رو فراموش نکن!

طرز تهیه تارت مربایی بدون فر

قدم اول

خمیر تارت را طبق دستور تهیه خمیر تارت مربایی که در قسمت قبل آموزش داده شد، درست کنید و در قالب قرار دهید. روی خمیر تارت را مربای دلخواه خود پر کنید. سپس داخل یک قابلمه، یک پایه فلزی قرار داده و آن را روی حرارت بگذارید.

قدم دوم

در این مرحله از طرز تهیه تارت مربایی بدون فر، به مدت 10 دقیقه یا بیشتر اجازه دهید تا فضای قابلمه گرم شود (درب قابلمه را بگذارید). پس از گرم شدن قابلمه، قالب تارت مربایی را روی پایه فلزی قرار دهید. به دور درب قابلمه دمکنی پیچیده و روی قابلمه بگذارید.

قدم سوم

به تارت ها 1 ساعت زمان بدهید تا کامل خمیر بپزد. حتی می توانید بعد از 45 دقیقه تارت ها را چک کنید، اگر پخته بودند، حرارت گاز را خاموش کنید. تارت مربایی شما آماده است. نوش جان!