طرز تهیه بستنی یخی با مربا

آلاسکا یا همان بستنی یخی، یادآور دوران کودکی است. بستنی یخی با انواع میوه ها تهیه می شود اما اگر به میوه دلخواه خود دسترسی ندارید، میتوانید از مربا در هر طعمی به عنوان جایگزین میوه استفاده کنید. بستنی یخی را میتوان جز دسرهایی که به آسانی و با هزینه ای کم تهیه می شوند، دسته بندی کرد. برای مطالعه مراحل کامل طرز تهیه بستنی یخی با مربا، همراه سایت شانا باشید.

مواد لازم برای تهیه بستنی یخی با مربا 

    به مقدار لازم مربا با طعم دلخواه

    1 لیوان آب

طرز تهیه بستنی یخی با مربا

قدم اول

در اولین قدم در آموزش طرز تهیه بستنی یخی با مربا، 4 الی 5 قاشق غذاخوری مربا با طعم دلخواه خود را با آب مخلوط کنید. مقدار شیرینی آن را بررسی کنید و در صورت نیاز مربا یا آب به آن اضافه کنید. 

قدم دوم

مخلوط را داخل لیوان یک بار مصرف بریزید و در آن را کامل بپوشانید. برای این کار از سلفون یا نایلون استفاده نمایید. سپس چوب بستنی یا قاشق خود را از سلفون رد کنید و داخل لیوان قرار دهید. 


مطالعه مقاله طرز تهیه پای گیلاس رو فراموش نکن!

قدم سوم

حالا لیوان بستنی یخی را داخل فریزر قرار دهید تا بستنی به طور کامل یخ بزند. بستنی یخی با مربا شما آماده است. نوش جان! 

حتی می توانید بستنی یخی چند رنگ نیز درست کنید. برای این کار کافی است مربا در چند طعم مختلف انتخاب کنید، کمی از مربای اولی در لیوان ریخته و درون فریزر قرار دهید پس از یخ زدن کامل بستنی، مربای بعدی را داخل لیوان بریزید و در فریزر قرار دهید، برای لایه های دیگر به همین ترتیب عمل کنید تا یک بستنی یخی چند رنگ با طعم های متفاوت داشته باشید.