طرز تهیه اشترودل مربایی

تهیه اشترودل مربایی در خانه بسیار آسان است و می توان آن را به عنوان یک صبحانه لذیذ، دسری خوشمزه و یا حتی میان وعده ای سبک سرو نمود. برای مغز اشترودل می توان به جز مربا، از شکلات، خامه و ... نیز استفاده کرد. اگر وقت کافی برای درست کردن خمیر ندارید، می توانید خمیر آن را از بازار تهیه کنید. صنایع غذایی شانا در مقاله امروز طرز تهیه اشترودل مربایی با خمیر خانگی را به شما آموزش خواهد داد.

مواد لازم برای تهیه اشترودل مربایی

    1 پیمانه آب

    4/1 پیمانه شیر

    1 عدد زرده تخم مرغ

    به مقدار لازم مربا با طعم دلخواه

    1 قاشق غذاخوری خمیر مایه

    مقداری نمک

    1 عدد تخم مرغ

    به مقدار لازم ادویه

    2/1 پیمانه روغن

    3 الی 4 پیمانه آرد

طرز تهیه اشترودل مربایی

قدم اول

در قدم اول طرز تهیه اشترودل مربایی، خمیر مایه را با 4/3 پیمانه آب ولرم مخلوط کنید و به مدت 5 دقیقه به آن استراحت دهید. نمک و کمی ادویه را به تخم مرغ اضافه و به خوبی هم بزنید. پس از آن که روغن و خمیر مایه به باقی مواد، اضافه شد، دوباره تمامی مواد را با یک دیگر به خوبی هم بزنید.

قدم دوم

آرد الک شده را آهسته آهسته به مواد بالا اضافه و مخلوط کنید تا خمیر به دست نچسبد. 15 الی 20 دقیقه به خمیر اشترودل استراحت بدهید. میتوانید برای خوشمزه تر کردن خمیر به آن کمی سس مایونز، ریحان، جعفری و ترخون نیز اضافه کنید.

قدم سوم

در این مرحله از  تهیه اشترودل مربایی، فر را از قبل با دمای 220 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. پس از استراحت خمیر، آن را روی سطحی که آردپاشی شده است با وردنه باز کنید، مربا (مربای سیب، مربای آلبالو، مربای هویج و ...) را روی خمیر پخش کنید و سپس کناره های خمیر را با چاقو برش های مورب بزنید.


مطالعه مقاله طرز تهیه کیک مربای سیب رو فراموش نکن!

قدم چهارم

به کمک لبه های بریده شده، خمیر را مانند بافت بپیچید. کف قالب یا سینی مورد نظر خود را با کاغذ روغنی یا روغن چرب کنید. حالا خمیر اشترودل را به قالب منتقل کنید. اجازه بدهید خمیر بار دیگر به مدت 15 الی 20 دقیقه استراحت کند.

قدم پنجم

پس از آن که خمیر استراحت کرد با مخلوط زرده تخم مرغ و شیر، روی آن را را رومال بزنید و در طبقه وسط فر با دمای 220 درجه سانتی گراد قرار دهید. اشترودل مربایی به مدت زمان 35 تا 40 دقیقه برای پخت کامل نیاز دارد. پس از سرد شدن، اشترودل مربایی آماده سرو شدن است. نوش جان!